rss

Honda a primit premiul EuroNCAP Advanced

  1. 01/10/2010
  2. Categoria: Honda
  3. Tags: EuroNCAP
    Vezi toate fotografiile (1)

    Honda a anuntat astazi ca se afla printre primele companii care au primit Premiul Euro NCAP Advanced pentru Inovatie si Siguranta, la Salonul Auto de la Paris. Tehnologia Honda CMBS a fost recunoscuta de Euro NCAP ca fiind printre cele mai importante inovatii in materie de siguranta, oferind beneficii dovedite prin cercetare.

    Euro NCAP Advanced este o initiativa Euro NCAP venita ca si raspuns la dezvoltarea rapida a noilor tehnologii de siguranta, disponibile la achizitia unui automibil nou, pentru care nu exista o evaluare independenta.

    Euro NCAP Advanced este deschis pentru orice sistem tehnic care demonstreaza un avantaj in ceea ce priveste siguranta, indiferent daca este primar, secundar sau tertiar, atat timp cat acesta este disponibil ca optiune pe unul dintre modelele testate la Euro NCAP si nu sunt evaluate in sistemul curent de acordare a stelelor.

    Honda a fost recunoscuta pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar. CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu vehicule care sunt in stationare sau se deplaseaza in aceeasi directie. Sistemul are ca scop alertarea conducatorului auto in caz de coliziune iminenta, atat la viteze mici, caracteristice mediului urban, cat si la viteze mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor. Prin studierea statisticilor privind accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda estimeaza ca, in cazul in care toate masinile ar fi dotate cu CMBS, intre 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate in fiecare an.

    Noua evaluare Euro NCAP reflecta angajamentul Honda pentru siguranta de ansamblu a vehiculului, si vine ca o apreciere la sistemul propriu de testare a sigurantei al Honda si prin care urmareste sa imbunatateasca siguranta in lumea reala.

    Sistemul de analiza a impactului intre masini de la centrul Tochigi R&D studiaza impactul intre modelele de vehicule de marimi diferite, greutati si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile in cazul pasagerilor, dar si al pietonilor. Dispozitivul de test al impactului omnidirectional intre vehicule a fost lansat in 2001 si este primul din lume de acest fel, care functioneaza la interior, simuland diverse conditii meteo.


    Ce este CMBS?


    Sistemul Honda Collision Mitigation Brake System este un sistem autonom pentru franarea in caz de urgenta, bazat pe principiul unui radar. La viteze de peste 15 km/h vehiculele mobile si stationare sunt detectate de-a lungul unei distante de 100 de m in fata vehiculului. Cand sistemul detecteaza o probabilitate foarte mare de a lovi un obstacol, un proces in trei etape este initiat. In prima, declansata cu 3 secunde inainte de impact, soferul este avertizat cu semnale acustice si vizuale. A doua etapa, cand sistemul inca simte o coliziune iminenta (in general cu 2 secunde inainte de impact), centura de siguranta este tensionata de trei ori, iar masina incepe automat sa franeze.

    In final, cand impactul este inevitabil, sistemul CMBS strange centura ocupantilor locurilor din fata (prin folosirea unui intinzator reversibil diferit de sistemul pirotehnic folosit in timpul coliziunii) si frana este actionata cu putere. Forta de franare poate fi suplimentata de sofer pana la valoare maxima.

    Toate actiunile luate de CMBS sunt reversibile: daca un accident este evitat (de exemplu daca vehiculul se da la o parte in ultimul moment), centurile de siguranta se detensioneaza si avertizarile audio si vizuale se opresc.
    Care este beneficiul de siguranta?

    CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu vehicule care sunt in stationare sau calatoresc in aceeasi directie. Mai multe studii au aratat ca distragerea atentiei conducatorului auto sau neatentia sunt factori principali in marea majoritate a accidentelor. Sistemul are ca scop alertarea conducatorului auto la o coliziune iminenta, atat la viteze mici, caracteristice mediului urban cat si la viteze mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor. In astfel de accidente, cele mai frecvente tipuri de leziuni sunt la nivelul coloanei cervicale, tesutul moale al toracelui si la genunchi. Prin studierea statisticilor privind accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda estimeaza ca, in cazul in care toate masinile ar fi dotate cu CMBS, intre 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate in fiecare an.

    Cum a fost evaluat CMBS?


    Doua tipuri principale de teste au fost efectuate de Honda pentru a stabili eficacitatea CMBS, ambele simulari ale unor situatii tipice din lumea reala. Pentru a stabili functionalitatea corecta a sistemului, un pilot de teste a condus pe directia unor tinte, atat in miscare cat si in stationare pentru a determina daca sistemul a reactionat corect: avertizari sonore si vizuale au fost emise la momentele necesare, avertizari la centura de siguranta, urmate de franarea de urgenta. Pentru a determina raspunsul soferului la aceste avertismente, voluntarilor le-a fost, in mod deliberat, distrasa atentia in timp ce un vehicul frana brusc.

    Voluntarii nu au fost constienti de faptul ca acest vehicul putea sa fie dat la o parte in conditii de siguranta inainte ca o coliziune sa aiba loc.

    Voluntarii puteau fi folositi doar o singura data la fiecare testare pentru a se asigura ca nu au anticipat o situatie critica. Prin combinarea rezultatelor testelor de functionalitate si eficacitate, Honda a fost capabila sa asigure si sa estimeze eficienta sistemului in situatiile din viata reala.

    Disponibilitate CMBS este o caracteristica standard a Honda Legend in majoritatea tarilor europene. Pentru Honda CR-V si Honda Accord, sistemul este disponibil pentru vehiculele cu nivel de echipare de varf ca si optiune. Disponibilitatea de echipamente optionale poate varia de la tara la tara. In unele tari, CMBS poate fi disponibil doar atunci cand sunt combinate alte optiuni ca parte a unui pachet si nu poate fi oferit pe toate variantele.

    Vehiculele pe care sistemul CMBS este disponibil:

    Honda Legend
    Honda Accord
    Honda CR-V

    Honda si Euro NCAP

    Sistemul de acordare al stelelor Euro NCAP se refera la siguranta generala a vehiculelor, oferind astfel o modalitate usoara de a intelege scorurile. Sistemul analizeaza protectia frontala, laterala, impactul din spate si in stalpi, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea optiunilor ajutatoare pentru soferi.

    Sistemul actual de notare, introdus in februarie 2009 foloseste un scor la care contribuie mai multe aspecte ale sigurantei masinii: adult (50%), copil (20%) si pieton (20%) evaluarea rezultatelor protectiei in functie de disponibilitea sistemelor de siguranta (10%). Pentru a fi incluse, sistemele de asistenta (VSA in cazul Honda) trebuie sa se afle in proportie de 90% in standardele celor 27 de tari membre UE pentru modelele din 2010.

    De la introducere noilor ratinguri Euro NCAP, au fost testate 5 modele Honda; Civic, Accord, Jazz, Insight si CR-Z. Toate cele 5 modele au obtinut 5 stele, iar Honda Insight a fost denumit “cel mai sigur vehicul hibrid” si a iesit pe locul doi in topul celor mai sigure masini testate in anul 2009.

    Vizualizari: 2198