Vezi toate fotografiile (3)
Je Design, tuner specializat in modificarea modelelor companiei
Volkswagen, lasasera oarecum treaba neterminata ulterior lansarii programului bazat pe
Leon FR in sensul ca tocmai vedeta marcii spaniole,
Leon Cupra, ramasese in afara planurilor celor din
Leingarten.
Ei bine, ei isi iau revansa acum cu aceasta
bomba alba, a carei performante stau departe de “cumintenia” culorii sale.
Primul aspect care i-a preocupat insa pe nemti a fost
designul exterior al masinii de serie, considerat mult prea la locul lui si apropiat de cel al unui
Leon obisnuit.
Problema a fost rezolvata rapid si destul de
dramatic, mai ales daca privim
partea frontala cu acel
spoiler aerodinamic inspirat parca din ultimele episoade
Star Wars. Nebunia continua si in spate, acolo unde decupajul bumperului lasa impresia, de la distanta, ca posteriorul lui Leon Cupra este dominat de
cel mai mare difuzor de aer din istoria industriei auto.
In aceste conditii,
pragurile evazate, evacuarea cu
patru tevi de esapament, jantele negre de
19 inch si “pleoapele” aplicate farurilor sunt actori condamnati sa joace
roluri secundare, totusi importante in ansamblul productiei artisitice.
Insa toata lumea se va intreba daca tot acest efort la nivel vizual este sprijint si cu ceva adevar la nivelul partii tehnice, iar Je Design are, slava Domnului, un
raspuns pozitiv si aici.
Si asta pentru ca “nemuritorul”
doi litri TFSI made by Volkswagen ce dezvolta
240 CP si
300 Nm pe Cupra de serie a fost fortat de
inginerii din Leingarten sa dezvolte
285 CP si 385 Nm, astfel incat masina sa ajunga la o
viteza maxima de 261 km/h (fata de
247 km/h inainte) si sa accelereze de la
0-100 km/h in doar 5,9 secunde (cu
0,5 secunde mai rapid ca
hot-hatch-ul lui Seat).
Ok,
garantia de 1 an pentru
motor si transmisie nu este grozava, dar priviti jumatatea plina a paharului: fara nici un risc bugetar, timp de 365 de zile, ati putea fi mai rapizi chiar si decat un
M5…