© 2025 Auto.ro
Ideea propulsiei electrice pentru autovehicule nu este nici pe departe una noua. De fapt, ea dateaza inca de la inceputurile industriei auto, cand acestea erau cele mai rapide vehicule terestre. Cuplul motor mare, disponibil la rotatii joase, combinat cu treapta de viteza potrivita, puteau duce la o viteza considerabila. Evident, aceasta este o explicatie foarte simplista a felului in care stateau lucrurile in... 1899!
Din acelasi an dateaza si autovehiculul din imagine, expus la NAIAS 2010. Pilotat de catre belgianul Camille Jenatzy, electricul La Jamais Contente a depasit in 1899 bariera de 100 km/h, devenind totodata cel mai rapid autovehicul din lume.
La Jamais Contente era pus in miscare de doua unitati electrice, fiecare dintre ele transmitand o putere de 50 kW catre rotile spate.
Ce-i drept, la Detroit a fost expusa o replica a acestui autovehicul uimitor pentru acea vreme, copia fiind fabricata in 1994 de cativa studenti francezi.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania