rss

De ce sa protejam motociclistii in trafic

  1. 03/11/2009
  2. Tags: cuma sa..., motociclisti
    Vezi toate fotografiile (1)

    Dupa ce am atras atentia pasionatilor de motoare ca in primul rand trebuie ca ei sa-si pazeasca viata, ne intoarcem acum si catre conducatorii auto, cei care, din necunostinta de cauza sau ignoranta, nu pot accepta prezenta vehiculelor pe doua roti pe strazile patriei.

     

    Nu, nu sunt detionatoarea unui permis de conducere categoria A si nu-mi doresc sa fiu. Sa-mi fie cu iertare, dragi motociclisti, va admir, dar ma tem pentru viata mea. Vorba lui Creanga - “mila mi-i de tine, dar de mine mi se rupe inima de mila ce-mi este”. In schimb, sunt sofer si prieten al unor motociclisti. Realizez pericolul la care va expuneti, am fost martora a unui accident de motor, incerc sa ma pozitionez in ambele tabere si imi dau seama ca in cazul vostru granita dintre viata si moarte este foarte usor de trecut. Nimeni nu cere o viza.

     

    Dar acest articol nu este pentru cei care manuiesc cu responsabilitate un Kawasaki, Ducati, Honda sau Harley Davidson, ci pentru noi ceilalti, detinatori ai permisului de conducere categoria B, si fericitii protejati de caroseria masinii personale.

     

    Si pentru a veni cu un argument tare (zic eu) in favoarea constientei motociclistilor si in fata soferilor suspiciosi, va prezint mai jos “Cele 10 porunci” ale motociclistilor, pe care le-am descoperit, cu uimire recunosc, pe un forum de profil:

    1. Vei saluta orice motociclist

    2. Iti vei instrui pasagerul/pasagera

    3. Vei fi paranoic

    4. Iti vei face simtita prezenta

    5. Vei fi treaza

    6. Vei purta protectii

    7. Te vei odihni

    8. Vei face reviziile la timp

    9. Vei respecta legile

    10. Vei respecta automobilistii

     

    Iata ca si ei se gandesc la noi, iar ultima porunca demonstreaza clar acest lucru ”Vei respecta AUTOMOBILISTII”. De fapt exact despre asta este vorba: respect. Daca ne-am respecta reciproc in trafic, daca am trece de barierele orgoliului, prostiei si imaturitatii, am putea evita nu numai accidentele, dar si nervii si, implicit, aceasta disputa permanenta intre soferi si motociclisti. La urma urmei suntem cu totii locuitori ai aceleiasi planete si sclavi ai acelorasi gropi.

     

    Ca sa nu risc sa devin prea poetica (si poate prea girly), trec la lucruri mai pragmatice. Dupa ce am dat o lista de sfaturi pentru ca motociclistii sa fie mai feriti de accidente, vin acum cu unele pentru soferi, pentru a-i feri pe ei si, implicit pe noi, de incidente neplacute in trafic.

     

    In cazul conducatorilor auto este mult mai simplu si s-au facut deja campanii de responsabilizare, s-au tot raspandit indemnuri gen :”motociclistii exista in trafic!”. Ce mi s-a parut mie important de retinut este:

     

    1. Sa ne uitam permanent in oglinda retrovizoare si in cele laterale pentru a vedea daca se apropie vreun motociclist.

    2. Sa nu dam muzica sau radio-ul atat de tare, incat sa nu auzim cand bietii de ei dau claxoane doar-doar i-om auzi.

    3. Sa nu-i provocam. Suntem cu totii constienti ca intr-o lupta “corp la corp” am iesi invingatori.

    4. De aici va las pe voi sa mai adaugati.

     

    Se pare ca nu avem chiar atat de mult de facut, dar cu siguranta foarte important. Este adevarat ca fiecare padure are uscaciunile ei, la fel si strazile nebunii lor, fie ca sunt motociclisti inconstienti, fie ca sunt soferi iresponsabili.

     

    In conditii de criza economica, lipsa de bani, prostie politica si poluare a mediului, ma intreb daca mai este loc si de lupta intre reprezentantii aceleiasi specii. Si-asa ne confruntam cu nervii cauzati de traficul aglomerat, strazile cu gropi, politaii care incurca circulatia sau soferii neindemanatici. Motociclistii si conducatorii de autoturisme sunt pana la urma parteneri egali de trafic. Ar trebui sa se comporte in consecinta.

     

    P.S. - Tot pentru motociclisti, va sugerez un site pe care eu l-am gasit foarte util pentru siguranta voastra: https://www.nydmv.state.ny.us/mcmanual/ride_within.htm .

     

    Vizualizari: 2232