rss

Cum sa cauti o masina pe Internet

  1. 22/07/2009
  2. Tags: cum sa, Internet, Masina
    Vezi toate fotografiile (1)

    Pana la epoca Internetului, alegerea unui nou vehicul era un proces relativ simplu. Iti intrebai prietenii, vecinii sau colaboratorii, pentru a primi recomandari. Sau poate ca iti petreceai week-end-ul analizand sectiunea dedicata din ziarul local. Este posibil s-o fi transformat chiar intr-o afacere de familie atunci cand va duceati la dealerii locali pentru a afla preturi si optiuni, pentru a va reuni ulterior in sedinta si a face comparatii .

     

    Astazi, din fericire, avem confortul si avantajul Internetului, care a schimbat modul in care cumparam o masina noua. In unele cazuri, Internetul poate oferi mai multe informatii decat o vizita la un dealership local.

     

    Exista trei tipuri de Web-site-uri care pot face cautarea de automobile on-line mai usoara si mai placuta. O dată ce ati inteles unde sa cautati si la ce sa va asteptati din partea fiecarui tip de site, timpul petrecut in fata computerului poate fi si o experienta de invatare, mai degraba decat o cautare chaotica, printr-o imensa cantitate de informatii. Cu mai mult de 250 de modele dintre care sa alegeti, utilizarea Internetului va poate ajuta sa economisiti timp si bani prin reducerea numarului de vehicule pe care sa le luati in considerare.

     

     

    Site-urile producatorilor/importatorilor oficiali de autoturisme

    Daca sunteti in cautarea unor informatii exacte cu privire la anumite marci si modele, OEM (Original Equipment Manufacturer) sau site-urile tipice ale producatorilor/importatorilor oficiali ofera de obicei cele mai exacte si mai actualizate informatii. OEM-urile sunt, de obicei profesioniste, cel putin in aparenta, intrucat prezentarea imaginii marcii lor este la fel de importanta ca si furnizarea de informatii exacte despre produs. Insa este bine de stiut ca marketingul este cel care primeaza.

     

    Aceste site-uri de obicei includ specificatii detaliate, descrieri ale optiunilor, preturi si galerii foto cu interioare si exterioare ale modelelor. Mergand mai departe, puteti localiza un dealer sau consulta serviciile financiare. Astfel puteti ajunge sa contactati distribuitorul si sa va faceti o programare. In functie de brand-ul pe al carui site va aflati, aveti posibilitatea fie sa va configurati singuri masina, fie sa vedeti ce accesorii originale puteti alege, fie programa un drive-test.

     

    Site-urile auto independente

    Site-urile auto independente sunt un alt loc bun pentru a incepe sa va cautati o masina. Ca sursa obiectiva, fara a fi influentata de marketing-ul fiecarei marci ele ofera informatii cu privire la aproape fiecare nou sau mai vechi model de la toti producatorii. Ca un avantaj in plus, site-urile independente de obicei aduna date si despre vehiculele utilizate si modele mai vechi de un deceniu, furnizand astfel informatii valoroase pentru cumparatorii care cauta altceva decat cel mai recent model.

     

    Daca sunteti abia la inceputul procesului de cautare de automobile, un astfel de site va permite sa cautati in functie de tipul de vehicul: SUV, minivan, Cabrio, etc, pret, sau producator. Facand un pas mai departe, un simplu click sau doua va permit sa faceti comparatie intre modele diferite de la diversi producatori-ceea ce nu puteti face cu site-urile de care am vorbit mai sus.

     

    In functie de specificul fiecarui vehicul, aceste site-uri va ofera o multime de informatii utile despre garantii, asigurare, oferte si preturi ajustate in functie de de conditiile de piata. Forum-urile, blogurile, sau sectiunile de comentarii, unde vizitatorii isi pot posta propriile comentarii pentru ca altii sa le vada, sunt de asemenea utile si permanent updatate.

     

    Daca exista vreun dezavantaj pe site-urile independente de automobile, acesta este reclama. Oricat de mult castig au de pe urma acesteia, este foarte enervant ca banner-ele sau boxurile publicitare sa intervina pe pagina pe care te afli si sa te intrerupa din cercetare.

     

    Cautare pe Google

    Motoarele de cautare, cum e Google, sunt sunt proiectate pentru organiza si cataloga intregul Internet, nu doar piata de automobile. Din acest motiv, ai mai mult de lucru pentru a gasi cele mai bune informaţii, dar vei fi recompensat cu o multime de pagini despre automobile pentru timpul investit. Introduceţi un anumit model si marca, sau termen auto si in cateva secunde vor fi afisate pagini intregi de rezultate ale cautarii. Un motor de cautare este cel mai bun loc pentru a cauta informatii despre tehnologii, intretinerea masinii, piese aftermarket, cauciucuri si chiar rezultatele testelor de siguranta.

     

    Folositi motoarele de cautare pentru a afla detalii despre viitoarele vehicule: poze spion, opiniile consumatorilor despre comportamentul modelelor pe drum etc. Dezavantajul unui motor de cautare este acela al necesitatii de a selecta ce te intereseaza. De cele mai multe ori, un singur cuvant va avea ca rezultat un numar foarte mare de site-uri. Pentru a va usura treaba, incercati sa dati cuvinte specifice, sa folositi mai mult de un termen.

     

    Este foarte clar ca Internetul a devenit un instrument valoros pentru cei care cauta sa cumpere sau sa vanda un vehicul nou sau second-hand.

     

    Daca deja stiti deja ce model va intereseaza si sunteti gata pentru pasul urmator, un site al producatorului sau importatorului poate fi locul de plecare. Insa daca inca nu v-ati hotarat ce marca si ce model va doriti, puteti apela la site-urile auto independente. Si, daca va interesează ce spun altii despre un anumit model, probabil ca un motor de cautare este startul potrivit pentru cautarile voastre.

     

    Spor la navigare!

     

     

     

     

    Vizualizari: 2803