rss

Conceptul Jaguar C-X75 a primit unde verde

  1. 06/05/2011
  2. Categoria: Jaguar
  3. Tags: C-X75 , Hibrid, Jaguar
    Vezi toate fotografiile (10)

    Jaguar a luat decizia de a transforma impresionantul concept C-X75, prezentat anul trecut la Paris, intr-un model de serie gata sa dea lectii bolidului Bugatti Veyron. Versiunea de serie va fi lansata la finele anului 2013 si va fi construita intr-un numar de maxim 250 exemplare.

    Supercarul va fi dezvoltat cu ajutorul echiperi Williams Formula 1, cele doua entitati incheind o parteneriat in acest sens. Astfel, Williams va impartasi informatiile de aerodinamica, design si propulsie eficienta dobandite in experiente Formulei 1. Modelul, cunoscut pana la ora actuala sub numele conceptului C-X75, va beneficia de o structura din fibra de carbon menita sa reduca greutatea si consumul de carburant.

    Versiunea de serie va fi propulsata de un sistem hibrid format din doua motoare electrice si unul traditional si va avea tractiunea integrala. Asadar, tehnologia cu microturbine utilizata in cazul prototipului nu va intra in calcul, cel putin nu pentru modelul de serie lansat in 2013.

    Tehnologia hibrida ce va echipa viitorul supercar va cuprinde un motor cu patru cilindri de 1.6 litru turbo, asemanator celui adoptat de Williams si alte echipe de Formula 1 pentru campionatul din 2013. In ajutorul acestei unitati de capacitate mica vor sari doua propulsoare electrice alimentate baterii Li-Ion.

    C-X75, in varianta de productie, va putea fi condus in trei moduri: 100% electric, cu o autonomie de maxim 50 km, modul hibrid si modul track (circuit) cu setari pentru performante maxime.

    La capitolul perfomanta, constructorul auto a lansat cifre similare cu cele ale unui exclusivist Bugatti Veyron. Este vorba de un timp necesar de 3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km si o viteza de top ce depaseste 320 km/h (banuim ca este vorba de modul circuit).

    Aceste rezultate nu par sa afecteze consumul de combustibil intrucat Jaguar afirma ca supercarul se va alatura, din acest punct de vedere, sedanurilor hibride actuale, ceea ce inseamna un consum de 5-6 litri/100 km.

    Nu ar trebui sa ne mire un pret de pornire de 800.000 euro.

    Vizualizari: 2370