rss

Test Drive – Infiniti EX 37

  1. 26/08/2009
  2. Categoria: Infiniti
  3. Tags: infiniti ex37
    Vezi toate fotografiile (16)


    Gandit pentru o clientela selecta si puternica financiar, Infiniti EX 37 vine sa se bata cu Audi Q5, BMW X3 si Mercedes GLK. Cu un design impresionant, o motorizare puternica V6 de 320 CP si o atitudine sportiva, Infiniti EX 37 are propriile atu-uri ilustrate mai jos.
    Dupa ce am facut cunostinta cu temutul propulsor V8 de 5.0 litri si 390 CP al lui Infiniti FX50S, am testat modelul mai compact Infiniti EX37. Dupa cum va relatam si in testul precedent, blazonul de marca Infiniti este luxul debordant, sporit de tehnologiile de top, care se gasesc la bord. Interiorul imbracat cu piele, tonurile originale, echipamentele electronice situeaza modelul Infiniti EX 37 in topul celor mai luxoase SUV-uri premium. Dincolo de aceste atu-uri, EX vine cu preturi bomba ce fac sa tresara multe dintre berlinele de lux, care, de multi ani fac o concurenta acerba SUV- urilor premium. In ciuda aspectului de coupe, ce face sa te intrebi daca exista spatiu in interior, Infiniti EX 37 ofera un confort regal in fotoliile imbracate cu piele.
    Infiniti EX 37 se demarca in segmentul plin al SUV-urilor punand accent pe dinamism si mai putin pe nebanuitele, dar notabilele sale  capacitati in off-road. Stilul sau fluid intareste alura unei sportive suprainaltate.

    Interiorul impresioneaza cu o finisare exemplara, cu o atentie extraordinara acordata detaliilor cum ar fi: alegerea materialelor de calitate, paleta cromatica si asamblarea riguroasa a diferitelor elemente. Interiorul abunda in gadgeturi high tech dintre care am retinut functia Around View Monitor (AVM – Monitor Vedere Perimetrica), oferita optional contra sumei de 1000 de euro cu TVA inclus. Aceasta contine o suma de camere pozitionate pe fiecare fata a automobilului permitand vizualizarea masinii de sus, pentru facilitarea manevrelor de parcare.
    Pozitia de condus este buna, atat scaunele cat si volanul fiind ajustabile electric. Cu toate ca forma plonjata a pavilionului poate penaliza spatiul pentru cap, in cazul pasagerilor mai inalti din spate, spatiul pentru picioare este confortabil, in schimb spatiul pentru portbagaj este mic, concurenta oferind un volum cargo mai mare.

    Sasiul lui EX37 provine din cel al modelului sportiv Nissan 350 Z, potrivit pentru utilizarea exclusiva pe asfalt. Transmisia integrala beneficiaza de indelungata experienta a companiei Nissan in materie de transmisii 4x4. Sistemul ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split) care-l inzestreaza pe Infiniti EX37 l-a facut celebru pe Nissan Skyline GTR (in versiunea ATTESA E-TS PRO). Sistemul combina capacitatea supraviratoare a puntii spate cu limitarea transferului de cuplu in viraje impusa de tractiunea integrala, cu alte cuvinte este unul dintre rarele exemple unde un sistem de tractiune integrala are calitati supraviratoare, ceea ce face din Infiniti EX 37 o masina cu reale performante sportive, constatate si de noi in mers. In conditii normale de mers 100% din cuplul motorului este trimisa puntii spate.
    In cazul unui demaraj sau al unei pierderi de aderenta, unitatea centrala a masinii alege sa trimita o cantitate de cuplu motor spre puntea fata pentru a echilibra tractiunea automobilului prezervand o aderenta maxima. Oricum repartitia de cuplu (controlata de un sistem de transfer electromagnetic) nu depaseste 50/50 pentru fata si spate. Prezent si pe modelele Infiniti G, dar si pe supersportiva Nissan GT-R urmasa lui Skyline GT-R, sistemul de tractiune integrala ATTESA E-TS amelioreaza tinuta de drum si amplifica performantele dinamice ale lui Infiniti EX37, sporind totodata siguranta in rulare.

    Sub capota gasim propulsorul V6 de 3.7 litri, capabil de 320 CP/7000 rpm si un cuplu maxim de 360 Nm/5200 rpm. Acesta lucreaza cu o cutie automata secventiala cu 7 trepte, controlata electronic. Algoritmul adaptabil in functie de sofer identifica stilul de condus si ajusteaza corespunzator schimbarea automata a treptelor de viteze. Modalitatea manuala dispune de trepte selectate secvential si de sincronizarea turatiei la trecerea intr-o treapta inferioara (DRM - Downshift Rev Matching), deci nu mai aveti nevoie sa invatati dubla debreiere (pentru cunoscatori).

    In rulare EX exprima clar calitatile dinamice de care dispune. In ciuda unui usor ruliu, care se manifesta in curbe, aderenta si agerimea de care da dovada sunt binevenite in cazul unui SUV cu un autentic comportament sportiv.

    Masuratorile noastre:
    Viteza maxima (data de constructor) – 240 km/h

    Acceleratii
    Acc. 0-100 km/h  - 6,6 sec.
    400 metri cu start de pe loc – 15,8 sec.
    1000 metri cu start de pe loc – 28.9 sec.

    Reprize in D (Drive)
    60 - 100 km/h - 3,4 sec
    80 – 120 km/h – 4,3 sec.

    Franare
    (100 km/h – 0) - 48 metri
    (100 km/h – 0) – 5,3 sec.

    Consum
    Mixt – 19,3 l/100 km. 


    Pretul modelului testat este de 40.336 euro fara TVA sau 48.000 euro cu TVA conform www.infiniti.ro, site unde gasiti si informatii despre dotarile standard si optionale.

    Vizualizari: 2518
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »