© 2025 Auto.ro
La mijlocul anului trecut, niponii de la Nissan uimeau intreaga lume auto cu primul motor de serie cu compresie variabila. Inginerii sustineau ca dezvoltarea lui a durat 20 de ani si ca este cel mai bun propulsor cu combustie interna construit vreodata.
Unitatea de 2.0 litri VC-Turbo cu patru cilindri in linie, caci despre ea este vorba se regaseste acum sub capota noului Infiniti QX50. Aceasta dezvolta 268 de cai putere si 380 Nm cuplu si propulseaza SUV-ul pana la 100 de km/h in 6,5 secunde, iar viteza maxima este de 230 de kilometri pe ora.
Dar totusi, ce inseamna aceasta compresie variabila? Pe scurt, pistonul este controlat de un actuator si de asa-numitul Harmonic Drive care ii schimba cursa atunci cand calculatorul simte ca este nevoie de o modificare a compresiei. Amestecul aer-benzina este influentat de modul de conducere, iar unitatea poate oferi fie o putere mai mare, fie o economie de carburant substantiala.
Specialistii in motoare de la Nissan sustin ca propulsorul consuma cu 35% mai putin combustibil decat unitatea V6 cu care vine echipat modelul actual.
Cel mai avansat model din istoria brand-ului este dezvoltat pe o platforma noua, astfel ca este mai rigid decat actuala generatie si ofera mai mult spatiu interior, dar si un portbagaj mai incapator. In ceea ce priveste dimensiunile exterioare, noul QX50 are 1,679 milimetri in inaltime si 4,693 milimetri in lungime.
SUV-ul asiaticilor debuteaza oficial cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles si urmeaza sa ajunga pe piata in prima jumatate a anului viitor.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania