rss

Test Drive (cu video) - Infiniti FX50S

  1. 13/07/2009
  2. Categoria: Infiniti
  3. Tags: infiniti fx50s, V8
    Vezi toate fotografiile (21)

    Infiniti, brand-ul premium al lui Nissan, a ajuns in Romania prin grupul Auto Italia. Pe langa G37 in variantele berlina, coupe si cabrio, Infiniti vine cu SUV-urile EX 37, FX 37 si FX50S.

    Cele doua SUV-uri elegante din categoria premium sunt lansate pe piata romaneasca, pentru inceput doar in variante de motorizare pe benzina.

    Foto: Sorin Miclau

    Cele doua SUV-uri Infiniti sunt dezvoltate pe aceeasi platforma tehnica. Infiniti EX este rivalul pentru Audi Q5, BMW X3, Merc GLK, iar fratele sau mai mare FX se bate cu Audi Q7, BMW X5 sau Merc ML.
    Auto.ro a testat un model FX50S, nava amiral a SUV-urilor Infiniti. Cu o lungime de 4.86 metri, FX dispune de tractiune integrala permanenta de ultima generatie. Pe langa un V6 disponibil pentru versiunea FX 37, Infiniti FX50S este oferit cu un V8 de cinci litri, cu o putere maxima de 390 CP/6.500 rpm si un cuplu maxim de 500 Nm/4.400 rpm.  Constructorul ne anunta ca diesel-urile aflate in teste la Renault nu vor fi instalate pe cele doua SUV-uri mai devreme de primavara lui 2010.

    Numit de unii si X5-ul nipon, Infiniti FX50S are de infruntat, cum spuneam, replica data de Audi Q7, BMW X5, Mercedes ML sau Porsche Cayenne.
    Desenat la Astugi in Japonia, in biroul de design Nissan, Infiniti FX50S are o statura impozanta. Privit din fata, capota imensa “vine pe tine”, neanuntand un profil cu suprafete vitrate reduse, care intaresc o sportivitate deja evidenta.

    Interiorul a fost tratat similar cu cel al unei limuzine de lux, unde rafinamentul, atentia deosebita acordata detaliilor, calitatea superioara a materialelor sunt atuurile ce vor cuceri multe gusturi. Automobilul testat de noi dispune de scaune fata sport, cu suport lateral si cu extensie pentru coapse, cu un confort demn de un S-Klasse, cu perne umflate cu aer si acoperite cu piele matlasata, o combinatie confortabila atat in viraje, cat si la drum lung care merita elogiile noastre.
    Filozofia interiorului este simpla, utilitatea nefiind o mare prioritate cum este performanta. Sunt doar doua randuri de scaune, iar volumul cargo s-a micsorat fata de modelele FX precedente (410 litri sau 1305 litri cu scaunele spate rabatate).

    Cockpit-ul ofera, gratie reglarii multiple a scaunului soferului (ajustabil electric pe 14 directii), dar si a volanului reglabil electric pe inaltime si axial, un confort deplin. Singura observatie o avem la bord, vizavi de multitudinea de butoane, butonase, comutatoare, aranjare tipica aviatiei sau jocurilor Nintendo. Acest gen de arhitectura a plansei de bord este specifica asiaticilor si cere un pic de obisnuinta inainte de plecarea la drum. Un plus de confort ofera padelele, din magneziu, de selectare a treptelor de viteza, pozitionate sub coroana volanului. Comanda climatizarii este separata de display-ul GPS-ului, cu functie touch-screen, iar ca o inovatie importanta apar, pe langa camera video spate pentru mersul inapoi, si doua camere video asezate sub oglinzile laterale. Astfel, Infiniti FX50S  va ofera, in standard, monitor cu vedere perimetrica (AVM –Around View Monitor) disponibil cu sistemul  Connectiviti+, sistem care include:

    - Sistem de navigatie cu HDD de 30 GB cu TMC (Traffic Message Channel), ghid Michelin si
    continut 3D cu punctele de interes
    - Ecran touch- screen de inalta rezolutie pe consola centrala, cu sistem Infiniti Controller
    - 1 unitate CD/DVD cu compatibilitate MP3, WMA, DivX si Infiniti Music Box de 10 GB
    - Streaming audio Bluetooth®
    - Comanda vocala pentru sistemul de navigatie si sistemul audio.

    Mai mult, pe volanul multifunctional gasim, in standard pentru Infiniti FX50S, butonul pentru sistemul ICC ( Intelligent Cruise Control) plus IBA (asistenta inteligenta la franare), cu regulator de viteza adaptiv, care controleaza distanta fata de automobilul din fata, mergand pana la aproape stoparea totala a automobilului sau reaccelerarea in functie de evolutia automobilului din fata.

    Infiniti FX50S ascunde sub capota un V8 de 5.0 litri, capabil de 390 CP/6500 rpm si un cuplu maxim de 500 Nm/4400 rpm. Motorul lucreaza cu o cutie automata cu sapte trepte, iar automobilul utilizeaza tractiunea integrala permanenta ATTESA E-TS (aceeasi tractiune integrala sofisticata folosita si pe faimosul Nissan GT-R). Selectarea treptelor se face, cum aminteam mai inainte, si prin intermediul a doua padele din magneziu de sub coroana volanului. Cutia dispune de un mod - Driver Support - care mentine treapta un timp mai lung si accentueaza raspunsul acceleratiei pentru o conducere mai sportiva. Algoritmul modului Driver Support este adaptabil in functie de sofer. Sistemul identifica stilul de condus si ajusteaza corespunzator schimbarea automata a treptelor de viteze. Modalitatea manuala dispune de trepte selectate secvential si de sincronizarea turatiei la trecerea intr-o treapta inferioara (DRM - Downshift Rev Matching). De asemenea, in modul manual, transmisia automata cu sapte trepte nu ofera un feedback atat de rapid pe cat ne-am fi asteptat, similar cu acela din modul automatic, iar schimbarea treptelor nu se face la fel de lin. De aceea modul Driver Support este, poate, cea mai buna alegere.

    Infiniti FX50S ofera un comportament briliant on-road, nesfiindu-se deloc in cazul rularii off-road. Automobilul este bine echilibrat, masina cunoscand foarte bine ceea ce face, dar si pe soferul care o piloteaza. De mult ori acesta, datorita multiplelor asistari, are senzatia ca este condus el insusi de masina. Coborarea centrului de greutate are un efect benefic asupra dinamicii automobilului, element care nu putea lipsi dintr-un produs istet.
     
    Noul FX50S are avantajul unei suspensii fata independenta, cu brate duble, amortizoare Dual Flow Path si bara stabilizatoare, iar pe spate s-a ales tot o solutie de suspensie independenta, multibrat, cu amortizoare Dual Flow Path si bara stabilizatoare. Sistemul de suspensii ales pentru Infiniti FX50S contribuie la o manevrabilitate tipica pentru un automobil sport, o revelatie pentru acest segment, unde si BMW X6 performeaza similar. Amortizoarele dispun de sistemul CDC (Continuous Damping Control) care controleaza activ rata de amortizare in functie de regimul de viteza, incarcare si starea suprafetei de rulare. Pentru maximizarea preciziei sportive in viraje, FX50S este echipat standard cu (RAS – Rear Active Steering) directie activa pentru puntea spate, proces obtinut prin controlul electronic al diferentialului cu alunecare limitata. Cu toate acestea, Infiniti FX50S are un usor ruliu, nesemnificativ in viraje.

    Infiniti FX50S vine echipat standard cu jante de 21 de inci, din aliaj, cu 6 spite si cu pneuri sport de 265/45R 21W.
    Sistemul de franare este eficient, utilizand avantajele oferite de franele sport cu etriere opuse, pe fata cu 4 pistonase, iar pe spate cu 2 pistonase. Sistemul de franare are ABS cu EBD, desigur standard pe toate modelele Infiniti. De asemenea, pentru cresterea sigurantei in viraje, ESP-ul este oferit tot standard.

    De amintit ca grupul format din motor, cutie si sistemul de tractiune integrala permite lui Infiniti FX50S un sprint 0-100 km/h in 5.8 secunde si o viteza maxima de 250 km/h, cifre deloc neimportante daca ne referim la un SUV de peste 2 tone. Consumul mediu in timpul testului a fost de 18 l/100 km. A vorbi de consum mare in cazul unui SUV, cu un  V8 de 5 litri si 390 CP, este similar cu a vorbi despre un portbagaj cam mic la Fiat 500 sau smart. Nonsens. Cine vrea adrenalina/performanta trebuie sa plateasca. Totusi, pentru carcotasi, Infiniti pregateste un V6 Diesel de 260 CP, previzionat sa apara in 2010
    Vizavi de competitie, performantele lui FX50S sunt superioare celor ale lui Porsche Cayenne 4.8 V8 S sau BMW X5 4.8i si detine un raport (calitate+dotari)/pret mai bun.
    Pe de alta parte, atitudinea izvorata din stilul sau multisegment da nastere unui singur competitor adevarat si anume BMW X6 50i (cu V8-ul biturbo). In schimb, Infiniti FX50S pluseaza cu un pret mai abordabil in conditiile unui spatiu interior superior celui lui BMW X6.

    Modelul testat de noi, Infiniti FX50S, costa 61.000 euro fara TVA sau 73.000 euro cu TVA. Pentru a va convinge ca am avut de-a face cu un automobil de exceptie, atat ca performante, cat si ca suma de dotari (continand tot ce stie Infiniti pe SUV-uri, la aceasta ora) la acest pret, intrati pe www.infiniti.ro si veti gasi certificarea celor spuse de noi.

    Vizualizari: 3660
    Skoda Octavia

    Skoda Octavia

    Pret: 7.750 EUR, An: 2013, Kilometri: 240.500 detalii »

    Toate anunturile »