© 2025 Auto.ro
Utilizatorii CR-Z se vor putea bucura de primul automobil ce imbina un sistem hibrid cu o cutie de viteze manuala cu sase viteze. Combinand un motor de 1.5 litri alimentat cu benzina si sistemul hibrid unic IMA creat de Honda si deja existent pe Insight, CR-Z ofera un nivel scazut de emisii si, in acelasi timp, o experienta de sofat minunata. Datorita caraterului sau flexibil, sistemul hibrid IMA poate fi folosit în combinatie cu cutia manuala de viteze, permitand conducatorului auto sa foloseasca intreaga forta a vehiculului si in acelasi timp sa economiseasca benzina (5.0 l/100 km).
Versiunea europeana dispune de un sistem 2+2 locuri, precum si de faruri de zi cu opt LED-uri.
Pentru a optimiza alegerile utilizatorului in materie de sofat si pentru a spori manevrabilitatea automobilului, CR-Z a fost dotat cu sistemul 3-Mode Drive. Aceasta caracteristica permite soferului sa aleaga intre cele trei moduri de conducere, care modifica raspunsul acceleratiei, al directiei, timpul de oprire al motorului la stationare, controlul climei si nivelul de asistenta oferit de sistemul IMA. Prin dezvoltarea acestui mecanism, CR-Z permite soferului sa adapteze setarile vehiculului in asa fel incat acesta sa se bucure de calatoriile pe care le face, de maximizarea economiei pe care Honda o asigura sau de un echilibru intre cele doua.
Noul sistem modifica comportamentul sasiului hibridului cat si servodirectia si reglajul intre cele trei moduri.
Atunci cand sunteti in afara orasului si doriti sa va bucurati pe deplin de experinta de a conduce un CR-Z, puteti pune masina in modul SPORT. Astfel, acceleratia este mai energica, sistemul hibrid IMA ofera un grad ridicat de asistenta prin motorul electric, si se modifica raspunsul servodirectiei.
In conditii de trafic intens unde maximizarea economiei de carburant este de dorit, modul ECON poate fi selectat acordand prioritate economiei de combustibil prin actionarea sistemelor drive-by-wire, ECU, a aerului conditionat si a sistemului hibrid. Cand conditiile de sofat nu sunt cele sportive, functia Eco Assist impreuna cu modul ECON ii da soferului posibilitatea de a economisi combustibil mai mult ca niciodata in traficul intens.
In orice moment automobilul poate circula in modul NORM, lucru ce prevede un echilibru intre performanta, economie si emisii reduse.In plus fata de functia Eco Assist, iluminarea indicatorului CR-Z este conectata la sistemul de condus cu 3 moduri. In modul NORM, vitezometrul are culoarea albastra, iar în momentul in care automobilul este condus economic, vitezometrul indica „verde”. In modul ECON vitezometrul este de asemenea luminat albastru (stralucind verde cand se conduce economic) dar si verde (apare si pictograma reprezentata de o floare verde eco, alaturi). Cand vitezometrul este “rosu” aceasta indica faptul ca CR-Z este condus în modul SPORT.
Cat despre pret...el va fi comunicat la Geneva dar noi credem ca va pleca de la 22.000 de euro.