© 2025 Auto.ro
Ford Romania va trebui sa isi majoreze productia de peste 625 de ori in 18 luni, pentru a atinge un volum de peste 250.000 de unitati. In caz contrar, compania americana va trebui sa plateasca statului daune de pana la 25% din valoarea achizitiei Automobile Craiova.
Potrivit contractului de privatizare al Automobile Craiova, semnat intre AVAS si Ford Motor, in septembrie 2007, compania americana s-a angajat sa platesca statului roman pana la 25% din valoarea achizitiei societatii, daca la fosta uzina Daewoo nu se va atinge un volum de productie de peste 250.000 de unitati in patru ani de la preluarea constructorului auto.
Ford a asamblat pana la 400 de autovehicule, la doi ani si sase luni de la achizitia uzinei Craiova, ceea ce insemna ca Ford Romania trebuie sa mareasca productia de 625 de ori intr-un an si jumatate.
Contactiati de MEDIAFAX, reprezentantii Ford Romania nu au comunicat daca vor atinge sau nu in timp util volumul productiei stipulate in contract.
Acordul intre cele doua parti revede ca Ford sa fie sanctionat cu pana la 25% din pretul de cumparare al societatii daca la Craiova se produc mai putin de 200.000 de vehicule.
Nivelul sanctiunilor scade la 10% din valoarea contractului, daca se produc intre 200.000 si 225.000 de vehicule si la 5% daca se construiesc intre 225.000 si 250.000 unitati.