rss

Piata europeana pare ca se stabilizeaza

  1. 17/07/2009
  2. Categoria: Fiat
  3. Tags: Auto economie, Ford, Piata europeana, vanzari, Volkswagen
    Vezi toate fotografiile (1)

    Conform unui studiu dat publicitatii de JATO Dynamics, piata europeana pare ca se stabilizeaza incet-incet, fiind dominata de Volkswagen, urmat de Ford.

    Rezultatele spun ca vanzarile au inceput sa creasca si, chiar daca declinul masiv din primele luni ale anului inca se mai simte (minusul comparativ cu anul trecut e de 10,3%), fata de ianuarie cresterea este de 15,7%.
    Fara indoiala, mare parte din rezultatul bun trebuie atribuit primelor de casare introduse peste tot in Europa, dar analistii sustin ca si mentalitatea cumparatorilor pare ca se schimba pe zi ce trece. In consecinta, Europa ar putea incheia acest an cu un volum apropiat sau poate o idee mai mare decat cel inregistrat in 2008.

    Clasamentul pe producatori nu aduce modificari substantiale, Batranul Continent fiind dominat in continuare de cei din Wolfsburg. Acestia, luna trecuta, au vandut 165.000 de exemplare, cu aproape 13% mai mult ca anul trecut in aceeasi luna, dar si comparativ cu primele sase luni din 2008 exista un plus, ce-i drept de doar 0,7%.
    Ford ocupa un solid loc doi, cu 126.000 de unitati comercializate in iunie. Mai in spate trebuie notat saltul lui Renault din aceeasi luna, care a urcat pe trei (de pe locul 6), urmat de Opel, FIAT, Peugeot si Citroen.
    Conform rezultatelor de la jumatatea anului, “bronzul” a fost luat de Opel, urmat de FIAT, Renault, Peugeot si Citroen.

    Analiza pe modele spune ca VW Golf este cel mai popular (286 de mii vandute din ianuarie), urmat de Ford Fiesta (243.000), Peugeot 207, Opel Corsa, FIAT Grande Punto, Ford Focus, FIAT Panda, Renault Clio, Opel Astra si Peugeot 308.
    La fel ca si in clasamentul pe marci, in iunie Renault a facut un salt si cu Clio, care a urcat de pe pozitia a opta pe cinci.

    Situatia pe tari nu mai e asa de roza, doar patru fiind pe plus: Germania (cu 26,1%), Slovacia (3,7%), Polonia (0,7) si Franta (0,2%).

    JATO s-a abtinut sa faca previziuni pe termen lung, caci sunt prea multe variabile in ecuatie. Una dintre ele este chiar prima de casare, care a influentat considerabil vanzarile in anumite zone, dar care poate fi la fel de bine ciuma, cum a fost si muma. Caci, unele voci sustin ca, odata cu sistarea programelor gen “Rabla”, ar putea urma o noua cadere, mai mare decat daca ele n-ar fi fost introduse de la inceput.

    Vizualizari: 1271