rss

Analiza AutoIndex: Citroen C5

  1. 19/12/2011
  2. Categoria: Citroën
  3. Tags: autoindex, C5, Citroen, second hand

Oarecum modest la capitolul design exterior, Citroen C5 a avut parte si de cateva probleme in primii ani de fabricatie. Cu toate acestea la valoare second hand Citroen C5 dispune de argumente solide pentru cei aflati in cautarea unui autoturism confortabil, spatios si sigur.

Prima generatie Citroen C5 a fost lansata in anul 2001, inlocuind in gama constructorului francez venerabilul model Xantia. De abia in cursul anului 2008 a fost lansata cea de-a doua generatie Citroen C5, aceasta varianta fiind comercializata si in prezent.

Per ansamblu Citroen C5 este apreciat si la valoare second hand pentru:

- confortul ridicat oferit pasagerilor;
- tinuta de drum sigura;
- capacitatea mare de transport;
- echiparea standard consistenta.

Un alt argument pentru clientii care se orienteaza catre un Citroen C5 la valoare second hand este capitolul siguranta, ambele generatii fiind supuse testelor EuroNCAP in urma carora a primit urmatoarele calificative: 4 stele in anul 2001, 5 stele in anul 2004, 5 stele in anul 2008 si tot 5 stele in anul 2009.

 

Traiectorie preturi:

Statistic pe baza anunturilor de vanzare postate pe site-ul www.auto.ro si prelucrate prin intermediul AutoIndex s-a ajuns la concluzia ca la valoare second hand pretul mediu al unui exemplar Citroen C5 este de 6.449 EUR (noiembrie 2011), cotatie estimata pentru orice an de fabricatie, motorizare ori rulaj. Prin raportarea acestei cotatii la valoarea din luna corespondenta a anului trecut (5.561 EUR in noiembrie 2010) reiese o apreciere anuala de circa 16 procente.

In functie de tipul de motorizare se constata o diferenta consistenta intre un exemplar Citroen C5 dotat cu propulsor pe benzina (4.520 EUR) fata de altul cu motor turbodiesel (6.895 EUR).

In functie de anul de fabricatie se observa ca doar prima generatie Citroen C5 este relevanta pentru piata auto second hand nationala. Astfel pentru un exemplar produs in anul 2001 pretul mediu indicat de bursa AutoIndex era 3.551 EUR (noiembrie 2011), o cotatie cu aproximativ 4,4% mai mica fata de cea inregistrata in noiembrie 2010.

Insa cea mai importanta scadere anuala a fost semnalata la autoturismele produse spre finalul perioadei de fabricatie a primei generatii. Astfel pentru un exemplar fabricat in anul 2006 pretul mediu generat de catre AutoIndex era de 5.828 EUR (noiembrie 2011), o valoare cu circa 17% mai mica fata de luna noiembrie 2010.

 

Sfaturi utile:

Dupa cum reiese din analiza de pret, cele mai rentabile exemplare Citroen C5 sunt cele din primele loturi fabricate. In urma sortarii anunturilor active de pe site-ul www.auto.ro se constata ca pentru un Citroen C5 produs in perioada 2002-2004 ar fi necesar un buget de achizitie estimat la aproximativ 5.500 EUR.

Insa clientii care se indreapta catre un Citroen C5 din prima decada de fabricatie trebuie sa ia in calcul ca la acest autoturism au fost identificate o serie de probleme in exploatare. Astfel o parte dintre nemultumirile utilizatorilor s-au indreptat catre sistemul de franare care in timp genereaza vibratii. Dealtfel pe parcursul primei generatii au fost inregistrate nu mai putin de 20 de tipuri de interventii, de la inlocuirea pompei de alimentare si pana la aplicarea de izolatii suplimentare intre busonul rezervorului si pasajul rotii.



 An fabricatie           Pret noiembrie 2010         Pret noiembrie 2011  
anul 2001 3.715 EUR 3.551 EUR
anul 2003 6.171 EUR 5.391 EUR
anul 2006 6.991 EUR 5.828 EUR

 


 

Nota:

Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor AutoIndex.

AutoIndex este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul AutoIndex puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.

Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.

Vizualizari: 60969