© 2025 Auto.ro
		
		BMW publicat primele imagini si detalii oficiale cu prototipul i3, concept ce anunta primul model electric de serie dezvoltat de bavarezi. Cunoscut si sub numele de Megacity, autoturismul este o citadina destinata marilor aglomerari urbane.
Ca si mult asteptatul i8, o electrica cu veleitati de supercar, noul i3 beneficiaza de o structura rezistenta si totodata usoara din CFRP (carbonfibre reinforced plastic), "asezata" pe un sasiu de aluminiu. Aceste solutii inovatoare asigura o greutate de numai 1.270 kg, un rezultat important pentru un model electric.
In ciuda dimensiunilor reduse, interiorul ofera suficient spatiu pentru patru pasageri, in timp ce portbagajul asigura 200 de litri spatiu de depozitare. 
Modelul electric masoara 3.845 mm lungime, 2.011 mm in latime si 1.537 mm in inaltime. Portierele sunt cu deschidere inversa, facilitand in mod simtitor accesul in cabina.
Noul BMW i3 este pus in miscare de un motor electric de 170 CP, care ofera un cuplu motor de 250 Nm. Astfel echipata, citadina electrica realizeaza sprintul de la 0 la 60 km/h in mai putin de patru secunde. 
Diferenta pana la 100 km/h este efectuata in opt secunde, ceea ce inseamna un total de 12 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima este limitata la 150 km/h. Modelul beneficiaza de o transmisie cu o singura treapta si de tractiune spate.
Potrivit spuselor constructorului bavarez, timpul de reincarcare totala a bateriilor este de sase ore. Daca te grabesti, poti reincarca bateriile in proportie de 80% in numai o ora. 
BMW echipeaza noul i3 si cu un sistem de recuperare a energiei pierdute la franare, precum si cu un motor cu combustie interna, utilizat exclusiv pentru a alimenta cu energie bateriile, si nu pentru propulsie. Acesta este disponibil optional.
Primul vehicul electric de serie din istoria casei auto va fi lansat in anul 2013. Ulterior, sub-brandul "i" va primi un nou membru, si anume bolidul electric i8.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania