rss

BMW sarbatoreste 75 de ani de modele Roadster

  1. 01/06/2009
  2. Categoria: BMW
  3. Tags: BMW, z1, z3, Z4, Z8
    Vezi toate fotografiile (8)

    BMW sarbatoreste anul acesta 75 de ani de constructie a masinilor sport cunoscute ca Roadstere.

     

    In mai 1934 BMW a intrat in lumea Sport Roadster-elor prototip la Berlin Motor Show cu o masina care a fost inrudita cu 315 sedan, a devenit 315/1 si avea ca principala caracteristica de design pasajele rotilor accentuate, in timp ce rotile din spate erau acoperite complet. Sub capota ascundea un motor de 1,5 litri si sase cilindri in linie, capabil sa produca 40 CP. Versiuni mai puternice au fost adaugate in urmatorii ani, masina concurand cu succes in foarte multe curse.

     

    Dupa modelul 315, BMW a produs 328 Roadster, cu un un motor de 80 CP. Capabil sa ruleze la 155 km/h masina a ramas una dintre cele mai rare astfel de BMW-uri, fiind produsa in numai 464 de exemplare.

     

    Urmatorul a fost 507, care a debutat la New York in 1955. Aceasta este, probabil, masina care a definit in mod clar viitorul roadster-elor BMW. Puterea venea de la primul motor V8, 3,2 litri din aluminiu produs in serie, capabil sa produca 150 CP. Exact 251 de exemplare au fost vandute.

     

    In 1988 a inceput era Z la BMW, cu modelul Z1. Masina avea un motor de 2,5 litri cu sase cilindri in linie, ce producea 170 CP. Cu o masa de 250 kg accelera de la 0 la 100 km / h in 8 secunde si inregistra o viteza maxima de 225 km/ h. 8000 de modele Z1 au fost produse pana in anul 1991.

     

    Cel care a inlocuit Z1 a fost Z3, care a inclus o serie de motoare, inclusiv renumitul 3.2 cu sase cilindri in linie de la M3, capabil sa produca 325 CP. Un alt model Z foarte rar a fost Z8-ul, masina care a aparut alaturi de James Bond in filmul din 1999, “The World is not Enough”. Dotat cu un V8 de 4,9 litri, impartit cu M5-ul acelor timpuri, Z8 producea 400 CP.

     

    Si apoi a urmat era Z4, care a vazut doua versiuni pe linia de productie, incepand cu anul 2003 pana la modelul de top actual.

     

    Vizualizari: 1331