rss

BMW a facut un Seria 7 cu motor V16 de 6.7 litri

  1. 12/03/2018
  2. Categoria: BMW
  3. Tags: bmw 750, Bmw seria 7, goldfish, prototip bmw
    Vezi toate fotografiile (6)

    BMW a fost mereu o marca ce punea limitele tehnologiei la incercare, de cele mai multe ori, cu succes. Asa a luat nastere si celebrul motor V12 de pe McLaren F1, cel mai performant hypercar al anilor '90. Insa putini stiu ca BMW a facut si o limuzina cu motor V16.

    Proiectul Goldfish a luat nastere acum 31 de ani, in 1987, cand BMW avea un departament pentru proiecte speciale. O echipa de ingineri a demarat dezvoltarea motorului pe baza unui V12 M70 cu pistoane la 60 de grade, dar cu 4 cilindri in plus. Blocul motorului era turnat dintr-un aliaj numit 'high-silicone aluminum' si chiulasele erau dotate cu cate o singura axa cu came invartite de lant. Motorul astfel rezultat avea 6651 cmc si era cam cu 33 de centimetri mai lung decat un V12 standard.

    Puterea noului motor de 6.7 litri avea 408 cp, mult mai mult decat un motor V12 standard. "Odata ce am terminat motorul, am cautat sa gasim masina potrivita pentru el. Si imediat a fost clar ca motorul nu ar fi incaput intr-un E32 Seria 7 fara sa redesenam masina" spunea managerul de proiect, Hanns-Peter Weisbarth pentru Bimmer Magazine in 2011.

    Caroseria aleasa a fost un BMW Seria 7 model E32, care a primit o multime de modificari. Cea mai importanta era sub capota, acolo unde motorul cu 4 pistoane in plus fata de cel mai mare motor BMW cu 12 cilindri, nu avea loc. Asa ca radiatorul cu ventilatoare a fost montat in spate, in portbagaj. Aripile spate au fost transformate in niste prize de aer pentru racirea radiatoarelor. Asa a luat nastere un BMW 767iL de 408 cp, unic in lume, capabil sa atinga aproape 300 km/h.

    Din pacate, prototipul nu a primit unda verde pentru productia de serie, din cauza ca avea costuri de productie uriase, iar modelul de top, BMW Seria 7 cu motorizarea 5.0 V12 era suficienta pentru ceea ce isi dorea piata anilor '80-'90. Asa ca Project Goldfish, care si-a obtinut numele de la vopseaua auriu inchis a caroseriei, a ramas un prototip unic, inestimabil, care ne arata ce pot face oamenii cand nu sunt limitati de costuri.

    Vizualizari: 16327
    Citroën C-Elysée

    Citroën C-Elysée

    Pret: 6.000 EUR, An: 2015, Kilometri: 133.500 detalii »

    Toate anunturile »