rss

Noul Audi A8 sau viitorul automobilului azi

  1. 11/07/2017
  2. Categoria: Audi
  3. Tags: A8

Noul Audi A8 isi face debutul mondial la Summit-ul Audi din Barcelona. Aflat la cea de-a patra generatie, modelul emblematic ofera din nou punctul de referinta pentru Vorsprung durch Technik - cu un nou limbaj de design, un concept de operare touchscreen inovator si o unitate electrificata sistematic. Audi A8 este, de asemenea, primul automobil de productie din lume care a fost dezvoltat pentru o conducere autonoma. Incepand cu anul 2018, Audi va prelua treptat functii de conducere pilotate, cum ar fi pilotul de parcare, pilotul de garaj si pilotul de trafic blocat, in productie.

Designul exterior

Audi A8 semnaleaza lansarea unei noi ere de design pentru intreaga marca. Partea frontala, cu grila unidirectionala larga si verticala, si corpul fluid, muscular, simbolizeaza eleganta sportiva si progresul. Noul A8 livreaza promisiunea facuta de studiul de design al conceptului Audi. Sedanul de lux poseda o prezenta puternica - fie in versiunea standard de 5,17 metri, fie in versiunea A8 L, care are un ampatament mai lung de 13 centimetri.

Marca Audi este renumita in intreaga lume pentru atractivitatea sportiva, constructia usoara si permanenta cu tractiune integrala quattro - iar designul noului A8 transmite aceste valori. Proportiile echilibrate pun in evidenta toate cele patru roti in aceeasi masura. Formele musculare deasupra arcurilor rotilor ofera o expresie vizuala unitatii quattro.

Interiorul este demn de lounge pentru gentlemen

Libertatea este caracteristica de design definitorie, cu o noua abordare a luxului. Acest lucru explica asemanarea lui A8 cu un lounge spatios. Comparativ cu modelul anterior, acesta a crescut substantial in lungime in ambele versiuni ale caroseriei.

Gama de echipamente si materiale este extinsa, fiecare detaliu generand o calitate superioara la comanda - de la perforarea in tapiteria scaunelor pana la capacele gurilor de ventilatie deschise si inchise electric.

Scaunul clasic din noul model este in partea dreapta din spate - scaunul optional de relaxare din modelul A8 L care vine cu patru optiuni de ajustare diferite si un suport pentru picioare. In acest scaun, pasagerul se poate incalzi si masa talpile picioarelor pe un dispozitiv, cu multiple setari, incorporat in spatele scaunului pasagerului din fata. Noile tetiere de confort completeaza experienta. Pasagerii din spate pot controla, de asemenea, o serie de functii, cum ar fi iluminarea ambientala, noile lumini de citire HD Matrix si masajul scaunelor, plus efectuarea de apeluri telefonice private, printr-o unitate de operare separata. Telecomanda scaunului din spate, cu ecran OLED la fel de mare ca un smartphone, este un dispozitiv detasabil adapostit in cotiera centrala.

Control prin atingerea cu degetele stil smartphone

Arhitectura interioara este clara si are o orientare strict orizontala. Audi isi asuma standardele de inalta calitate in era digitala cu un concept de operare radical nou. Se indeparteaza de ajutorul butonului rotativ familiar si al touchpad-ului modelului predecesor. Panoul de instrumente este pastrat in mare masura cu butoane si intrerupatoare. In centrul sau este un ecran tactil de 10,1 inci, care, atunci cand este oprit, se amesteca aproape invizibil in interiorul negru lucios.

Interfata cu utilizatorul apare imediat ce autovehiculul este deschis. Conducatorul opereaza sistemul Infotainment cu ajutorul controlului cu degetul pe ecranul mare. Acestea pot utiliza un al doilea afisaj touchscreen pe consola tunelului central pentru a accesa functiile de aer conditionat si de confort, precum si pentru a trimite mesaje text.

Cand soferul activeaza o functie in afisajul superior sau inferior, aude si simte un clic pentru a confirma. Butoanele de operare cu aspect de sticla raspund in acelasi mod. Combinatia de feedback acustic si tactil, impreuna cu utilizarea unor gesturi comune de atingere, cum ar fi trecerea rapida, fac ca noul raspuns al sistemului MMI sa fie in siguranta, intuitiv si rapid.

A8 se poate angaja, de asemenea, intr-o conversatie inteligenta. Soferul poate activa o serie de functii in automobil utilizand o forma noua, naturala de control vocal. Informatiile despre destinatii si materiale media sunt disponibile la bord sau sunt livrate la viteza LTE. Gama de conectare Audi include si recunoasterea semnelor de circulatie si informarea privind pericolele - servicii inovatoare de tip car-to-X, care se bazeaza pe inteligenta Audi.

O navigatie optimizata pe scara larga este o alta caracteristica noua: este auto-invatare, bazata pe traseul condus. Acest lucru ofera soferului sugestii inteligente de cautare. Hartile includ, de asemenea, modele 3D detaliate, de mare importanta europeana.

Premiera mondiala: pilotul pentru mers autonom

Noul A8 este primul automobil de productie care a fost dezvoltat special pentru o conducere autonoma. Pilotul de trafic blocat Audi AI se ocupa de conducerea in trafic lent, la viteze de pana la 60 km/h, pe autostrazi si drumuri, unde se separa cele doua cai de rulare. Sistemul este activat cu ajutorul butonului AI de pe consola centrala. Pilotul de trafic blocat gestioneaza pornirea, accelerarea, directia si franarea. Soferul nu mai are nevoie sa monitorizeze permanent masina. El isi poate lua mainile de pe volan permanent si, in functie de legislatia nationala, se poate concentra pe o activitate diferita, care este sustinuta de masina, cum ar fi vizionarea televizorului de la bord. De indata ce sistemul atinge limitele sale, acesta solicita soferului sa preia controlul asupra sarcinii conducerii.

Din punct de vedere tehnic, pilotulde trafic blocat este revolutionar. In timpul conducerii pilotate, un controler central de asistenta pentru sofer (zFAS) calculeaza permanent o imagine a imprejurimilor prin imbinarea datelor senzorului. Pe langa senzorii radar, camera frontala si senzorii ultrasonici, Audi este primul producator de masini care utilizeaza si un scaner laser. Introducerea pilotului "Audi AI" inseamna ca va trebui clarificat cadrul juridic pe fiecare piata individuala, impreuna cu definitia specifica tarii privind aplicarea si testarea sistemului.

Standardele de inalta calitate ale marcii sunt la fel de aplicabile in domeniul conducerii autonome. In plus, va trebui sa se respecte o gama larga de proceduri de aprobare si duratele lor corespunzatoare in intreaga lume. Audi va adopta, prin urmare, o abordare pas cu pas a introducerii pilotului de trafic blocat in modelele de productie. Pilotul de parcare de la distanta Audi AI si pilotul de garare de la distanta Audi AI conduc autonom A8 in si din spatiul de parcare sau garaj, in timp ce manevra este monitorizata de sofer. Soferul nu trebuie sa stea in masina. Soferii incep sistemul potrivit din telefonul smartphone utilizand noua aplicatie myAudi. Pentru a monitoriza manevra de parcare, ei detin apasat butonul Audi AI pentru a viziona un afisaj live de la camerele masinii de 360 ??de grade pe dispozitivul lor.

Dimensiune noua: suspensia activa

Cu un intreg pachet de inovatii, suspensia revine la limitele a ceea ce este fizic posibil . O astfel de inovatie este directia dinamica a tuturor rotilor, care imbina directia activa, cu o stabilitate imbatabila. Raportul de transmitere in directie pentru rotile din fata variaza in functie de viteza; rotile din spate sunt rotite in afara sau in directia de curbura a virajului in functie de domeniul de viteza. Manevrarea masinii devine din ce in ce mai dinamica si mai precisa cu diferential sport. Aceasta distribuie in mod activ cuplul motor dintre rotile din spate, lucrand simultan cu sistemul de tractiune integrala permanenta quattro, oferit acum standard in noul A8.

A doua tehnologie noua, suspensia activa Audi AI, este un sistem de suspensie complet activ, pe care v-am prezentat-o intr-un articol precedent.

Tehnologia mild hybrid si e-tron

Noul A8 incepe pe piata germana cu doua motoare turbo V6 redezvoltate: un motor 3.0 TDI si un TFSI 3.0. Dieselul dezvolta 210 kW (286 CP), iar versiunea de benzina este de 250 kW (340 CP). Doua versiuni cu opt cilindri - un motor de 4.0 TDI cu 320 kW (435 CP) si un TFSI de 4.0 cu 338 kW (460 CP) - vor urma putin mai tarziu. Versiunea exclusiva a motorului de top este modelul W12 cu o cilindree de 6,0 litri. (Aceste vehicule nu sunt inca in vanzare si nu au omologare de tip si, prin urmare, nu intra sub incidenta Directivei 1999/94 / CE.) Toate cele cinci motoare functioneaza impreuna cu un starter alternator cu curea (BAS), care este centrul nervos din sistemul electric de 48 de volti. Aceasta tehnologie hibrida (MHEV, vehicul electric mild hibrid) permite autovehiculului sa se opreasca cu motorul oprit si sa se reporneasca fara probleme.

De asemenea, are o functie de pornire / oprire extinsa si o putere de recuperare a energiei de pana la 12 kW. Efectul combinat al acestor masuri este de a reduce si mai mult consumul de combustibil al motoarelor deja eficiente - cu pana la 0,7 litri la 100 km in conditii de conducere reale. A8L e-tron Quattro cu sistemul sau puternic plug in hybrid va fi lansat la o data ulterioara (Vehiculul nu este inca in vanzare si nu are inca omologare de tip si, prin urmare, nu intra sub incidenta Directivei 1999/94 / CE.): 3.0 TFSI si motorul electric performant atinge puterea sistemului de 330 kW (449 CP) si cuplul sistemului de 700 Nm. Bateria cu litiu-ion stocheaza suficienta energie pentru un vehicul electric de aproximativ 50 de kilometric. Acesta poate fi optional incarcat de catre Audi Wireless Charging. Un dispozitiv incastrat in podeaua garajului transfera puterea inductiv la o bobina receptor in automobil cu o putere de 3.6 kW.

Noile modele Audi A8 si A8 L sunt construite pe site-ul Neckarsulm si vor aparea pe piata germana la sfarsitul toamnei lui 2017.  Pretul de pornire al modelului A8 este de 90.600 EUR, iar A8L incepd de la 94.100 EUR.



Vizualizari: 2462
Mazda 3

Mazda 3

Pret: 9.950 EUR, An: 2014, Kilometri: 197.000 detalii »

Mazda 3

Mazda 3

Pret: 8.350 EUR, An: 2014, Kilometri: 253.000 detalii »

Mazda 3

Mazda 3

Pret: 9.750 EUR, An: 2014, Kilometri: 207.000 detalii »

Toate anunturile »