rss

La noul Audi A8 sistemul de suspensie activa citeste drumul pentru un rulaj lin fara tangaj

  1. 10/07/2017
  2. Categoria: Audi
    Vezi toate fotografiile (3)

    Noul Audi A8 isi face debutul mondial la primul Audi Summit din 11 iulie, cu o serie de noi tehnologii inovatoare care il vor ridica din nou la varful "Vorsprung durch Technik".

    Una dintre nenumaratele caracteristici noi disponibile pentru cel mai avansat model Audi lansat vreodata va fi suspensia activa, care, prin utilizarea tehnologiei avansate a camerei video, conectata la motoare electrice individuale pentru fiecare roata, se poate adapta cu o incredibila precizie la schimbarile de pe suprafata drumului si ofera o mai mare stabilitate exemplara. Aceasta flexibilitate este posibila datorita noii suspensii active bazate pe sistemul electric de 48 V, care este folosit pentru prima data ca sistem electric principal.

    Noua suspensie activa a modelului Audi A8 este un sistem de suspensie electromecanic complet activ, care actioneaza fiecare roata individual si se adapteaza la conditiile de drum predominante. Motorul electric de la fiecare roata este alimentat de sistemul electric principal de 48 volti. Componentele suplimentare includ roti dintate, o conducta rotativa, impreuna cu o bara de torsiune interna din titan si o parghie care exercita un cuplu de pana la 1100 Nm pe suspensie, printr-o tija de cuplare.

    Anticipare si preventie

    Datorita camerei din fata, limuzina A8 detecteaza in avans denivelarile pe sosea si ajusteaza anticipat suspensia activa. Chiar inainte ca masina sa atinga o denivelare, functia de previzualizare dezvoltata de Audi transmite cantitatea corecta de informatie catre servomotoare si controleaza in mod activ suspensia.

    In acest fel, suspensia reactioneaza exact la momentul potrivit, eliminand virtual orice vibratii si socuri. Acest proces complex dureaza doar cateva milisecunde, camera generand informatii despre starea drumului de 18 ori pe secunda.
    Platforma electronica a sasiului (ECP) proceseaza informatiile privind suprafata drumului si controleaza precis toate componentele suspensiei aproape in timp real. In combinatie cu suspensia pneumatica ajustata pentru modelul A8, conceptul de suspensie inovatoare ofera o noua experienta de conducere in acest fel. Indiferent de nivelul ridicat al confortului, noua limuzina de lux se fixeaza aproape de drum, chiar si cu un stil de conducere dinamic.

    Suspensia activa influenteaza in mod specific si minimizeaza miscarile de rulare la inclinare si miscarile de asezare in timpul franarii sau accelerarii, de exemplu. Clientul poate conduce dinamic in timp ce tine autovehiculul sub control.
    Combinatia inovatoare de directie dinamica si axa spate rezolva conflictul de obiective dintre agilitate si stabilitate cu solutia de directie dinamica pe toate rotile: Caracteristicile directiei sunt precise, asigurand in acelasi timp un nivel ridicat de stabilitate si manevrabilitate; Senzatia oferita de directie cuprinde o arie larga, de la confortabil pana la feedback intens. Diametrul  de bracaj al lui A8 este mai mic decat cel al unui A4.

    In combinatie cu sistemul de siguranta Audi pre-sense 360 grade, suspensia activa pe noul Audi A8 asigura siguranta pasiva la un nou nivel. Sistemul utilizeaza senzorii conectati la reteaua de comanda centrala (zFAS) pentru a detecta riscurile unei coliziuni in jurul masinii. In cazul unui impact lateral iminent la peste 15mph, dispozitivele de actionare a suspensiei ridica ansamblul pe partea expusa cu pana la 80 mm in decurs de o jumatate de secunda. Ca rezultat, ciocnirea este indreptata spre zonele chiar mai puternice ale masinii, cum ar fi pragurile laterale si structura podelei. Prin urmare, sarcina asupra ocupantilor este redusa cu pana la 50% comparativ cu un impact lateral in care corpul nu este ridicat.

    Noul Audi A8 isi va face debutul mondial la primul summit al Audi de la Barcelona din 11 iuliie 2017.

    Vizualizari: 1278