© 2025 Auto.ro
Germanii au dezvoltat o transmisie automata ZF cu opt rapoarte ce stie sa functioneze si in regim stop-start. Este clar, o asteapta un viitor stralucit, mai ales ca restrictiile in ceea ce priveste emisiile de noxe sunt din ce in ce mai severe, iar astfel de sisteme pot ajuta multi producatori (mai ales pe cei premium) sa-si reduca semnificativ consumul de flota.
Cutiile hidramate nu puteau functiona in modul stop-start din cauza ca circulatia uleiului din cutie se oprea odata cu motorul, iar la repornirea lui dura mult pana cand cuplul putea fi trimis catre roti.
Noul sistem face acest lucru in doar 0,8 secunde, prin faptul ca la oprirea motorului depoziteaza o parte din ulei intr-un cilindru, iar la pornire il reintroduce in convertorul de cuplu mecanic, cu ajutorul unui arc.
Prima masina care va fi dotata cu aceasta transmisie va fi urmatoarea generatie de BMW Seria 7, dar se pare ca va fi folosita si pe Jaguar XJ.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania