rss

WRC05, Portugalia: Revenire in calendar

  1. 01/04/2007
    Vezi toate fotografiile (1)
    Eforturile organizatorilor Raliului Portugaliei au fost incununate dupa doi ani de munca. WRC revine in aceasta tara pentru prima data dupa 2001 si spera sa convinga, pentru ca, la acest moment, nu figureaza in proiectul de calendar pentru 2008.

    Intrecerea a fost creata in 1967 de Cesar Torres, cel care, devenit seful comisiei de raliuri a FISA a reusit sa structureze Mondialul de raliuri intr-o forma care, cu mici retusuri, este valabila si astazi. Intre 1967 si 1973 a utilizat etape de concentrare ca si la Monte Carlo, pentru ca apoi sa calatoreasca de-a lungul intregii tari. Astfel, in 1970 lungimea totala a depasit 3000 kilometri, iar in 1979 lungimea probelor speciale a ajuns la 737 km. In 1980 si 1985 concurentii aveau de strabatut 47 probe speciale, pentru ca din 1994 competitia sa fie organizata dupa un format compact si s-a renuntat la suprafata mixta, pamint-asfalt.

    De-a lungul anilor, Raliul Portugaliei a fost votat de constructori de 6 ori drept cea mai buna etapa din campionat. Dupa disparitia lui Torres, in 1997, a inceput declinul acestei intreceri, care, in 2001 avea sa fie scoasa din calendar. In 2005 insa, s-a pus problema revenirii intrecerii in elita, iar Automobil Clubul Portughez a decis sa renunte la zonele clasice Lisabona-Cascais-Estoril sau Porto in favoarea sudului tarii. Aici, in regiunea Algarve, debuta, ca masina cu numarul 0, in 1980 (etapa de Campionat European) Audi Quattro, cu Hannu Mikkola la volan, iar in 1985 se consemna prima aparitie a Lanciei Delta S4, pilotata de Markku Alen, cu o zi inaintea omologarii celebrului model.

    Traseul este unul compact si va include in program, de doua ori, o superspeciala organizata pe stadionul Algarve, in apropierea caruia sunt amplasate si cartierul general si parcul de service. Lungimea totala a traseului este de 1.008,7 km, din care 357,10 km in cele 18 probe speciale (9 diferite). Motoarele folosite in Portugalia urmeaza sa fie utilizate si in Sardinia si Grecia. In replica, in cazul sasiurilor, nu este obligatorie pastrarea acestora pentru rundele amintite. Pilotii au la dispozitie maximum doua cutiii de viteza si 60 de pneuri, din care 40 pot fi folosite in shakedown si intrecerea propriu-zisa. Trebuie precizat ca la ultimele doua editii intrecerea s-a derulat pe parcursul a numai doua zile.

    Prima zi a intrecerii din acest an are un program identic cu cel folosit in editia de anul trecut, in timp ce in zilele urmatoare sa pastrat regiunea, dar probele au fost revizuite pentru a se putea mari distanta parcursa. Surse: 3mmm, sportauto  
    Vizualizari: 455
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »