Vezi toate fotografiile (1)
Dupa doua runde pe zapada din nordul Europei,
competitorii din WRC se intrec acum in
Mexic, in prima din cele noua runde pe macadam ale stagiunii 2007.
Raliul Mexicului a intrat in calendarul WRC in 2004 si a devenit o constanta, astfel ca se afla la a patra editie consecutiva ca runda in cea mai importanta competitie de raliuri a lumii. Intrecerea se disputa insa din 1979 si are
cartierul general la Leon din 1998.
Leon este situat la
350 km NV de Mexico City si este al cincilea oras ca marime din Mexic. Este cel mai important oras al regiunii
Guanajuato, una cladita de cei care lucrau in minele de aur si argint, si, gratie cladirilor sale vechi face parte din
patrimonial UNESCO.
Totodata, Leon este cunoscut drept unul dintre cele mai importante orase ale lumii in
industria producatorilor de incaltaminte.
Parcul de service este gazduit de
Poliforum Exhibition Centre, ca si anul trecut. In replica, dupa inaugurarea autostrazii San Filipe, traseul a suferit modificari, astfel incat cele 20 de sectiuni cronometrate (10 probe diferite si superspeciala, care se va parcurge de cinci ori) masoara
366,06 din cei 849,55 km ai competitiei. Aceasta inseamna un procentaj al specialelor de 43%,
record pentru WRC.
Altfel, caracterul general al competitiei nu s-a schimbat. Pilotii vor evolua la
altitudini de peste 2.000 de metri (prima etapa trece chiar pe la mai mult de 2.700 de metri), intr-un decor in care
cactusii si cursurile de apa sunt o constanta. La asemenea inaltime se inregistreaza o reducere de peste 30% a puterii motoarelor.
Merita amintit ca
motoarele si sasiurile folosite in Mexic urmeaza sa fie
utilizate si in Argentina si ca pentru cele doua runde amintite sunt allocate doua cutii de viteze. Fiecare pilot beneficiaza de
60 de pneuri, din care 33 se pot utilize in shakedown si in timpul raliului. Lista codurilor si compozitia au fost anuntate pe 25 ianuarie.
Surse: sportauto, 3mmm