rss

Walter Rohrl testeaza noul model super-performant din gama Cayenne

  1. 23/05/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    Walter Rohrl a testat un prototip, inca usor camuflat, al unui noului si puternicului model Cayenne. Dublu campion mondial la raliuri si ambasador al marcii Porsche, el a parcurs numeroase ture de test cu SUV-ul de inalta performanta, pe circuitul de Grand Prix Hockenheimring. Evaluand dinamica de conducere, el a descris noul Cayenne drept un „mare salt inainte in comparatie cu tot ceea ce a fost pana acum. Aceasta masina redefineste semnificatia termenului SUV”.
    Tipul de performanta pe care il asteptati intr-un Porsche, combinat cu un grad ridicat de utilizare zilnica si versatilitate - acestea sunt conceptele pe care Cayenne le-a pastrat de cand a debutat in 2002. Cele mai dinamice exemplare din primii ani ai modelului au inclus primul Cayenne Turbo S, care a avut o putere remarcabila pentru 2006, de 383 kW (521 CP) si modelele GTS, care au fost special reglate pentru sportivitate, incepand din 2007. „Erau vehicule off-road care puteau fi conduse ca masini sport - au facut senzatie la acel moment”, spune Rohrl, cand priveste inapoi catre prima generatie Cayenne, care avea denumirea interna E1. Cu noul model, care este in prezent in curs de testare finala si optimizare, Porsche isi propune sa sublinieze inca o data cele mai bune performante din clasa. Accentul pentru acest derivat a fost pus pe performante exceptionale pe sosea, fara a neglija confortul la volan si utilitatea de zi cu zi. Modelul se bazeaza pe actualul Cayenne Turbo Coupe, dar a fost proiectat si dezvoltat pentru a oferi maximum din punct de vedere al dinamicilor atat longitudinale cat si laterale.
    Sasiul si sistemele de control sunt reglate pentru performanta
    Pe langa o serie de alte imbunatatiri pentru sasiu si sistemele de control, sistemul de stabilizare activa a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control aduce o contributie majora la stabilitatea noului model Cayenne. „PDCC pastreaza intotdeauna automobilul echilibrat chiar si in timpul virajelor foarte animate”, explica soferul de test Porsche Lars Kern, care a urmarit dezvoltarea modelului de inalta performanta inca de la inceput. Manevrabilitatea sa este, de asemenea, imbunatatita de puntea fata, care este complet reproiectata: „Comparativ cu Cayenne Turbo Coupe, jantele fata sunt acum mai late cu o de jumatate de inch, iar inclinarea rotilor a fost marita cu 0,45 grade pentru a oferi o zona de contact mai mare pentru anvelopele sport de 22 de inch, recent dezvoltate special pentru acest model”, spune Kern, care l-a invitat recent pe Walter Rohrl la Hockenheim, pentru teste.
    Chiar daca aspectele vizuale ale noului Cayenne erau inca in mare parte ascunse sub un camuflaj negru, Rohrl a fost capabil sa-si faca o impresie detaliata a potentialului remarcabil al dinamicii de conducere a noului model Cayenne. Insotit de sunetul gutural al noului sistem de evacuare din titan, care este echipat cu tevi de evacuare pozitionate central, ambasadorul marcii a condus tur dupa tur pe Hockenheimring si a fost extrem de impresionat: „Masina ramane incredibil de stabila chiar si in viraje rapide, iar comportamentul este extrem de precis. Mai mult ca oricand, ai senzatia ca stai intr-o masina sport compacta, mai degraba decat intr-un SUV mare. ”

    Vizualizari: 932