Compania din Wolfsburg va lansa versiunea de serie a conceptului Iroc, prezentat anul trecut la salonul auto de la Paris, in cea de-a doua jumatate a anului viitor, adica ceva mai tarziu decat era planificat deoarece seful cel mare al lui Volkswagen, Martin Winterkorn, nu a fost de acord cu designul final si a trimis masina la reproiectare.
Asta nu i-a impiedicat insa pe germani sa planuiasca si o versiune cabrio a viitorului Scirocco, dat fiind faptul ca platforma tehnica – in esenta una de Golf V puternic modificata – este folosita si la fabricarea coupe-cabriolet-ului Eos.
Masina, ca si fratele sau cu habitaclul complet acoperit, va fi produsa in uzina VW din
Portugalia si, ca si Eos, va avea un
acoperis de tabla retractabil. Pentru a nu intra insa in pozitie de canibalizare, masina va fi indreptata care roadstere de genul lui
BMW Z4,
Mercedes SLK si chiar
Porsche Boxster, urmand a oferi motorizari la fel de puternice insa la preturi sensibil mai mici.
Si pentru ca veni vorba de motorizari, sa precizam ca show-ul va incepe cu motorul de
1,4 litri TSI, ce va dezvolta in jur de 140 CP, si se va termina cu propulsorul V6 de pe
R32, cu cel putin 250 CP “la bord”.
Intre ele se vor pozitiona mai multe agregate pe benzina si diesel, un grup din care va face parte, printre altele, motorul de doi litri supraalimentat si 200 CP de pe
Golf GTi (mai tarziu, puterea acestuia va creste undeva la 230-240 CP) si un diesel commonrail de 170 CP.
Puterea va fi transmisa la roti prin intermediul unor cutii de viteze manuale sau de tip
DSG, insa chiar mai important decat asta este vesta conform careia VW s-ar fi razgandit in privinta puntii motoare, in sensul ca versiunile de top pot fi comandate cu tractiune integrala in locul celei fata. Asa da...