Vezi toate fotografiile (1)
Una dintre cele mai pareciate transmisii la ora actuala, cutia manual robotizata cu
dublu ambreiaj al lui
Volkswagen (pe scurt,
DSG), va preda stafeta urmasului sau spre finalul acestui an, cand un nou mecanism similar ca si conceptie va incepe sa echipeze modelele gigantului din
Wolfsburg.
Noua transmisie, cunoscuta sub numele de cod
DQ200, are inca o
treapta de viteza (asadar, sapte in total),
doua ambreiaje uscate in locul celor "ude" (la actualul DSG cele doua ambreiaje sunt cufundate in ulei, la noul DSG ele
nu au nevoie de lichid de racire datorita unor legaturi "organice" speciale, ce le face astfel mai eficiente in sensul ca manifesta un
consum mai mic de energie la schimbarea treptelor) si
dimensiuni mai compacte.
Pentru prima data, cutiile de doar
369 mm lungime si
79 kg greutate vor fi montate transversal, proportiile modeste permitandu-le sa fie instalate inclusiv pe modele de genul lui
Polo.
In ceea ce priveste cea de-
a saptea treapta, prezenta ei a permis micsorarea raportului primei pentru o
mai buna acceleratie la plecarea de pe loc, dar si "lungirea" ultimei pana la un
raport subunitar (devenita astfel trapta de "overdrive"), ideal pentru o calatorie confortabila si
economica pe autostrada.
Primele motoare care vor beneficia de serviciile noii
cutii de viteze vor fi
1,4 litri TSI si
1,9 litri TDi, disponibile pe majoritatea modelelor VW.
Apropo de motorul de 1,4 litri, o
varianta supraalimentata a acestui va inlocui in curand agregatul de
1,6 litri FSI in gama de propulsoare al celor din Wolfsburg, dar, spre deosebire de fratele TSI, el nu va fi ajutat decat de un
turbocompresor in misiunea de a dezvolta
122 CP.
El va putea fi cuplat inclusiv la o transmisie de tip DSG si va debuta la finalul acestui an sub capota lui
Golf,
Golf Plus,
Golf Estate,
Jetta si
Passat.