rss

VW pregateste noua generatie DSG

  1. 27/05/2007
  2. Tags: Dsg, Volkswagen
    Vezi toate fotografiile (1)
    Una dintre cele mai pareciate transmisii la ora actuala, cutia manual robotizata cu dublu ambreiaj al lui Volkswagen (pe scurt, DSG), va preda stafeta urmasului sau spre finalul acestui an, cand un nou mecanism similar ca si conceptie va incepe sa echipeze modelele gigantului din Wolfsburg.

    Noua transmisie, cunoscuta sub numele de cod DQ200, are inca o treapta de viteza (asadar, sapte in total), doua ambreiaje uscate in locul celor "ude" (la actualul DSG cele doua ambreiaje sunt cufundate in ulei, la noul DSG ele nu au nevoie de lichid de racire datorita unor legaturi "organice" speciale, ce le face astfel mai eficiente in sensul ca manifesta un consum mai mic de energie la schimbarea treptelor) si dimensiuni mai compacte.

    Pentru prima data, cutiile de doar 369 mm lungime si 79 kg greutate vor fi montate transversal, proportiile modeste permitandu-le sa fie instalate inclusiv pe modele de genul lui Polo.  

    In ceea ce priveste cea de-a saptea treapta, prezenta ei a permis micsorarea raportului primei pentru o mai buna acceleratie la plecarea de pe loc, dar si "lungirea" ultimei pana la un raport subunitar (devenita astfel trapta de "overdrive"), ideal pentru o calatorie confortabila si economica pe autostrada.

    Primele motoare care vor beneficia de serviciile noii cutii de viteze vor fi 1,4 litri TSI si 1,9 litri TDi, disponibile pe majoritatea modelelor VW.

    Apropo de motorul de 1,4 litri, o varianta supraalimentata a acestui va inlocui in curand agregatul de 1,6 litri FSI in gama de propulsoare al celor din Wolfsburg, dar, spre deosebire de fratele TSI, el nu va fi ajutat decat de un turbocompresor in misiunea de a dezvolta 122 CP.

    El va putea fi cuplat inclusiv la o transmisie de tip DSG si va debuta la finalul acestui an sub capota lui Golf, Golf Plus, Golf Estate, Jetta si Passat.
    Vizualizari: 1002