Volvo? E nemteasca, nu?
- 03/06/2007
Nu, bineinteles, si majoritatea dintre noi am considera acest raspuns
suficient de deplasat incat sa nu il mai auzim repetat prea curand,
insa cercetatorii de la Anderson Analytics au ajuns sa se obisnuiasca cu asemenea reactii pe parcursul unui studiu care a cautat sa vada cati studenti din colegiile americane cunosc tara de origine a unor marci consacrate in diverse domenii (printre care, evident, si cele auto).
Desfasurata vara trecuta pe un esantion de
1.000 de indivizi din
375 de universitati, operatiunea a scos la iveala cateva rezultate, sa zicem, interesante.
Spre exemplu, o treime din cei interogati este convinsa ca
Lexus este o marca americana (bravo
Toyota, i-ai convins!) si mai mult de jumatate putea sa jure ca
Hyundai vine din
Japonia. Apropo de coreeni, acestia vor fi dezamagiti sa afle ca doua treimi din studenti le considera produsele ca fiind gunoaie.
Trecand la
europeni, aflam de la jumatate din studenti ca
Volvo si
Saab sunt
marci germane si de la mai mult de 50% dintre ei ca
Land Rover e american.
Nimeni nu a avut curajul sa ii intrebe de marci care nu sunt prezente pe piata lor, dar probabil am fi aflat ca
Renault face ceasuri in
Portugalia, ca
Skoda imbuteliaza
bauturi racoritoare in Texas si ca
Dacia planuieste un concert in orasul lor...