rss

Volkswagen planuieste noi platforme tehnice

  1. 26/11/2007
  2. Tags: Porsche, Volkswagen
    Vezi toate fotografiile (1)
    Sub patronajul lui Porsche, grupul din Wolfsburg are ambitii mai mari ca oricand, planuind sa atinga o cifra de productie anuala de zece milioane de masini pana in 2018 si, de ce nu, sa devina numarul unu mondial. Pentru aceasta insa, germanii trebuie sa munceasca din greu in zona reducerii costurilor, iar un prim pas in acest sens va fi facut odata cu introducerea a patru noi platforme tehnice, de care se vor folosi majoritatea marcilor grupului, incluzand aici Audi, Bentley si Lamborghini.

    Prima dintre noile baze tehnologice va fi o arhitectura cu motor transversal numita MQB, ce va folosi modelelor de clasa mica, compacta si medie, dar si unora premium. Intr-un final, MQB va putea fi folosita de circa sase milioane de vehicule, devenind astfel cea mai uzitata platforma tehnica din lume. “MQB va avea o sumedenie de aplicatii, de la masini mici pana la modele premium de talie medie. Prima masina care o va folosi va iesi din uzinele Volkswagen undeva in 2010”, a declarat Ulrich Hackenberg, unul din membrii executivului VW.

    Cea de-a doua arhitectura poarta numele de cod MHB si va fi folosita de Volkswagen pentru mini-urile sale, inclusiv pentru versiunea de serie a conceptului up!, in timp ce o a treia va fi destinata masinilor sport cu motor central – modelele casei Lamborghini si, poate, un Bugatti ceva mai ieftin. In sfarsit, planul de cucerire al lumii pus la cale de Volkswagen este incheiat (deocamdata) de asa numita platforma MLB, una cu motor longitudinal-fata si tractiuni fata sau integrale, de care se vor folosi limuzinele VW (Phaeton), Audi (A6 si A8) si Bentley. Prin acest program de impartire a structurilor de baza si al componentelor, germanii spera ca nivelul costurilor de dezvoltare sa scada cu circa 40%, lucru la care, sa recunoastem, compania din Wolfsburg se pricepe de minune.
    Vizualizari: 893