© 2025 Auto.ro
		
		
Concernul german nu a reusit sa detroneze Toyota de pe pozitia rezervata numarului unu mondial, insa i-a dat o lovitura acolo unde o “doare” mai tare: la bani. 
Potrivit calculelor, gigantul german are in aceste momente o valoare de piata mai mare decat a concernului japonez, care a suferit mult de pe urma recesiunii din Statele Unite.
Actiunile Toyota au scazut cu 4,9% la bursa din Tokio, pragul de 3.710 yeni fiind cel mai mic din Martie 2004 incoace. In moneda americana, asta inseamna ca valoarea totala a actiunilor liderului mondial s-a ridicat la 124,3 miliarde de $, cu 3,2 miliarde mai putin decat cele ale lui Volkswagen. 
Motivele sunt destul de simplu de dedus: in timp ce Toyota se zbatea sa tina sub control (fara sa reuseasca) vanzarile pick-up-urilor si SUV-urilor comercializate in SUA – care in final i-au diminuat vanzarile totale cu 32%, cea mai drastica scadere din 1987 incoace – nemtii cresteau intr-un an cati altii in zece, punctand o crestere de 87% a valorii actiunilor comparativ cu cea de la inceputul lui 2008.
Si aici explicatia este evidenta: insistenta cu care Porsche, cel mai profitabil constructor auto raportat la cifra de afaceri, a incercat sa devina patronul grupului din Wolfsburg si-a spus inevitabil cuvantul, chiar daca intre cele doua entitati mai sunt inca multe de rezolvat. 
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania