Vezi toate fotografiile (1)
Actualul
Saab 9-5 este deja un veteran al clasei mari si, in ciuda unui
facelift consistent ce a avut loc destul de recent, se simte cat se poate de clar nevoia unei innoiri complete.
Aceasta va avea loc anul viitor, la 12 ani de la debutul pe piata a actualului model, insa
suedezii vor rade cu un ochi si cu celalat vor plange: masina nu se va fabrica la
Trollhatan, ci in uzina
Opel de la
Ruesselsheim.
Mai intai insa o vom admira la
Salonul Auto de la Paris din luna septembrie, locul ales de
suedezi pentru o demonstratie ce se anunta de zile mari: design inspirat puternic din cel al conceptului
Aero X, motoare
V6 supraalimentate pe
benzina si un nou
diesel ultraeficient cu aceeasi configuratie, propulsoare
flex-fuel si nelipsitul sistem de tractiune
XWD, ce a debutat anul trecut pe
Saab 9-3.
Apoi, incepand cu mijlocul lui 2009, productia va incepe la uzina de la
Ruesslesheim, motivul invocat cu privire la aceasta mutare fiind legat de faptul ca 9-5 va fi fabricat pe baza noii platforme tehnice cu tractiune fata
Epsilon II, aceeasi pe care este construit si
Opel Insignia.
Fata de varul sau insa, modelul
Saab isi va trambita pretentiile de produs premium printr-o serie de modificari menite sa ii confere imaginea unui
sedan sportiv rasat, dintre care enumeram setarea mai rigida a suspensiei, directia mai incisiva si o suma de
componente electronice diferite. Sah la
Audi?