rss

Viitorul Jaguar XJ: primele informatii

  1. 18/11/2007
Viitorul Jaguar XJ: primele informatii
In ciuda faptului ca va avea cat de curand un nou stapan si, odata cu el, un viitor oarecum nesigur, Jaguar merge mai departe cu planul sau de schimbare radicala a imaginii de fabricant conservator, indreptandu-si acum atentia catre nava-amiral XJ.

Noua generatie a limuzinei de lux britanice va aparea spre finalul anului viitor, vanzarile urmand a debuta la inceputul lui 2009.

Ca si XF, XJ va urma aceeasi linie de design nonconformista si extrem de agresiva, insa rezultatul, spun surse de incredere din interiorul companiei, va fi chiar mai spectaculos si, in acelasi timp, mai seducator.

Avand un singur scop in viata – surclasarea trio-ului german Audi A8-BMW Serie 7-Mercedes S-Klassenoul XJ va avea ca principala arma o caroserie puternic inspirata de formele conceptului C-XF, ce a fost descris de Jaguar drept” un precursor al masinilor care vor fi recunoscute pentru cele mai specatculoase caroserii”.

Marea limuzina va avea o parte frontala cu farurile decupate conform modelului celor de pe muza sa, in timp ce linia plafonului va fi puternic aplecata si curbata catre spate. Procesul de muscularizare a caroseriei va fi completata de o capota bombata si de patru bosaje reliefate, ce vor fi “umplute” cu roti de mari dimensiuni.

Din punct de vedere tehnic, marea noutate o reprezinta faptul ca XJ va avea inclusiv propulsie hibrida, insa nu putem omite si constructia din aluminiu a sasiului deja traditionala, practic o updatare a exclentei structuri ce sta la baza actualei nave-amiral Jaguar.

Ampatamentul va ramane acelasi, ceea ce inseamna ca imbunatatirea spatiului pentru pasagerii din spate va fi o misiune dusa la capat de operatiunile de montare mai jos a banchetei (pentru suplimentarea spatiului destinat capului) si “sculptarea” spatarului scaunelor din fata (pentru degajarea spatiului la nivelul picioarelor).

Cat priveste tabloul de bord, acesta va fi aproape identic cu minunatul décor propus de fratele mai mic XF, ceea ce inseamna ca lui XF nu ii vor lipsi monitoarele de tip touchscreen, controler-ele cu senzori de miscare si cutia de viteze cu functie DriveSelect (selectarea felului in care se doreste a fi condusa masina se face de la un buton rotativ plasat pe tunelul transmisiei, ce se ridica din acesta in momentul in care se roteste cheia in contact), precum si materialele nobile (lemn de esenta scumpa si piele).

Ca motorizari, XF se va baza pe o serie de propulsoare bazate pe cele actuale, insa evident mai puternice. Spre exemplu, cel de V6 pe benzina de trei litri va fi oferit impreuna cu un compresor mecanic, in timp ce capacitatea dieselului de 2,7 litri va creste la trei litri, pentru mai multa putere si cuplu.

Totusi, cei care nu se vor uita la bani si consumul de combustibil vor putea opta pentru versiunea de top R, ce va propune sub capota un agregat V8 de cinci litri nou-nout, supraalimentat, ce va trimite catre rotile posterioare nu mai putin de 500 CP.

Toate motoarele vor fi cuplate cu transmisii automate cu sase trepte si comanda secventiala (da, cu padele plasate in spatele volanului), in timp ce conglomeratul tehnologic menit sa tina masina pe sosea, trenul de rulare, va putea fi dotat cu un sistem de amortizare similar cu Magnetic Ride de la Audi.

Acesta, in caz ca ati uitat, foloseste un lichid magnetoreologic pentru a reactiona instantaneu la schimbarea texturii suprafetei de rulare si pentru a furniza masinii o tinuta de drum ce frizeaza perfectiunea.

Mai adaugati la acest arsenal prezenta caroseriei mult mai rigide, ecartamentul mai mare si celelalte componente ale suspensiei revizuite si, probabil, din 2009, va trebui sa ne uitam si mai inspre Vest pentru a descoperi cea mai manevrabila si mai sportiva limuzina de lux.
Vizualizari: 420