Vezi toate fotografiile (1)
Ieri va dezvaluiam faptul ca
sefii lui BMW ar putea lua decizia de a muta
productia lui Z4 de la uzina din
Spartanburg, SUA, la cea din
Regensburg, Germania, din cauza faptului ca
moneda americana a pierdut prea mult teren in fata celei europene,
roadster-ul bavarez nefiind un model de volum.
Azi insa suntem in masura sa va oferim si cateva date generale cu ceea
ce va fi in viitor, un viitor care marcheaza sosirea noului
Z4 undeva prin
2009.
Cea mai importanta schimbare fata de actualul model se pare ca va fi metamorfozarea masinii dintr-un
cabriolet intr-un
coupe-cabrio, prin adoptarea unui acoperis din tabla retractabil dupa modelul rivalului
Mercedes SLK.
Prototipurile observate in timpul testelor au dezvaluit de asemenea si prezenta unor
console fata/spate mai scurte, dar si pastrarea unuia din trademark-urile acestui model: o
capota de motor foarte lunga.
Asa cum spuneam cu 24 de ore in urma, viitorul Z4 va fi pozitionat intr-o zona ceva mai
premium, astfel incat sa raspunda mai bine atacurilor venite din partea lui
Mercedes si
Porsche, dar si pentru a face loc unui posibil model “Z” ceva mai mic si mai ieftin.
Din punct de vedere tehnic, roadsterul BMW va avea ca
dotare-vedeta motorul V8 de patru litri de pe
M3 (
420 CP), urmat in topul cailor putere de
motorul sase in linie de trei litri supraalimentat (
306 CP) si de un propulsor aspirat cu aceeasi configuratie, dar de
2,5 litri (ce va sta, mai mult ca sigur, la baza gamei).