Vezi toate fotografiile (1)
Actualul
model de clasa medie BMW este pe piata de doar doi ani de zile, insa asta nu-i impiedica pe
fabricantii de zvonuri sa faca speculatii privitoare la viitoarea generatie.
Daca e sa ne luam dupa ei, atunci masina, programata abia in
2012, ar urma sa faca senzatie cu un design inspirat dupa al
conceptului CS.
Designerii vor incerca in acest fel sa rezolve
doua probleme majore ale actualului “treiar”:
designul controversat al exteriorului si
spatiul redus al interiorului.
Cele mai evidente schimbari se vor petrece in
partea frontala, acolo unde celebrii “rinichi” ai grilei radiatorului vor creste din nou in dimensiuni, ei urmand a fi echilibrati de prezenta a
doua prize de aer decupate in bumper, pozitionate chiar sub farurile usor angulare.
De asemenea,
capota motorului va fi mult mai inalta ca cea a actualului model pentru a fi in conformitate cu
noile norme de siguranta privind pietonii. Trecand la profil, acesta va fi dominat de o
linie de contur proeminenta si de o
linie mediana puternic reliefata, dar proportiile vor ramane in mare masura aceleasi cu ale actualului model.
Totusi, desi din multe unghiuri va parea mai masiv,
viitorul Serie 3 va fi mai usor decat masina de azi, multumita folosirii intense a aluminiului in constructia sa.
In ceea ce priveste principalul punct de atractie al oricarui BMW,
gama de motorizari, se stie cu certitudine ca noul “3” va incerca sa fie mult mai prietenos cu natura, oferind cateva
optiuni ecologice sub forma unor
propulsii hibride.
In aceeasi idee,
sistemul de tractiune integrala X-drive va “slabi” cu cateva kilograme bune, astfel incat
consumul de combustibil al unei masinii astfel echipate sa nu creasca decat cu maximum
0,5 litri peste cel al suratelor cu
tractiune spate.
Nici la capitolul tehnologie de varf
Serie 3 nu va sta rau, masina urmand a beneficia de serviciile unor gadget-uri precum
night-vision,
head-up display si sisteme de siguranta bazate pe
unde radar.