Vezi toate fotografiile (1)
Unul din cele mai sigure moduri prin care un concern de calibrul lui
Toyota isi poate impune suprematia in randul concurentei si, totodata, creste in ochii consumatorilor este solidificarea statutului marcii de lux
Lexus – cea care, la urma urmei, se erijeaza drept un port drapel al fortei financiare si tehnologice emanate de gigantul din Tara Soarelui Rasare.
Unul din obiective a fost deja stabilit – 1 milion de modele
Lexus vandute la nivel mondial in urmatorii doi-trei ani –, dar acum
auto.ro a aflat si care vor fi metodele prin care se va cauta indeplinirea respectivei misiuni, descrise, cum altfel, de o serie de lansari care mai de care mai interesante.
Prima dintre ele ne va prilejui intalnirea cu noua generatie a
crossover-ului
RX, pe care o vom intoarce pe toate partile in 2009, dar de-abia dupa ea va incepe cu adevarat distractia. Si asta pentru ca
Toyota nu mai are de gand sa stea cu mainile in san si sa priveasca cum
Mercedes,
BMW sau
Audi ii fura din glorie multumita unor modele de exceptie create de departamentele
AMG,
M Gmbh, respectiv
quattro.
Rand pe rand, limuzina de clasa mare
GS si chiar nava amiral
LS vor avea propriile versiuni "F", o veste data chiar de catre seful celor de la
Lexus Australia,
John Roca. Deocamdata nu stim la ce sa ne asteptam din partea japonezilor, insa ganditi-va doar la faptul ca
Toyota a avut suficienta ambitie incat sa-si asigure titlul aferent producatorului celei mai puternice masini cu tractiune fata din lume (
Aurion TRD – 323 CP, 400 Nm). In plus,
Lexus mai are de respectat promisiunea
LF-A, dar se pare ca
supercar-ul nu va fi disponibil mai devreme de 2011.
Revenind la chestiuni ceva mai "lumesti", sa mai spunem ca acelasi
Roca a confirmat intentia lui
Lexus de a adauga in gama un model compact, pozitionat sub
IS si care sa concureze cu
BMW Seria 1 si
Audi A3.
Acesta se afla insa la cativa ani distanta de debutul oficial, timp ce va fi folosit, printre altele, la dezvoltarea unei game cat mai consistente de
propulsii hibride (
Toyota si-a anuntat demult intentia de a adauga o versiune
hibrida pentru fiecare model din gama
Lexus) si, totodata, la finalizarea proiectului
IS coupe-cabrio, o masina pe care o vom vedea chiar la unul din marile saloane auto ale anului viitor.