rss

Victorie pentru statistici

  1. 07/12/2006
    Vezi toate fotografiile (2)
    Marcus Gronholm a devenit cel mai de succes pilot finlandez in WRC, o data cu triumful din Raliul Marii Britanii, incheiat duminica, la Cardiff.

    Dupa 27 de ani de seceta, Ford a triumfat din nou in Raliul Marii Britanii, una dintre etapele de traditie ale Mondialului de Raliuri. O victorie parafata duminica, la Cardiff, de finlandezul Marcus Gronholm, care n-a avut practic rival in cele trei zile ale intrecerii derulate pe pamant galez. Cu titlul 2006 deja acontat, francezul Sebastien Loeb hotarase sa urmeze sfaturile medicilor si sa continue o convalescenta linistita in urma accidentului de ciclocros suferit in septembrie.

    Asa ca alsacianul a venit ca simplu turist in Tara Galilor, unde a efectuat doar recunoasterile la volanul versiunii Citroen Xsara WRC. In aceste conditii, Mikko Hirvonen si Petter Solberg deveneau, in teorie, singurii rivali ai lui Gronholm in lupta pentru victorie. Primul si-a anulat insa orice sansa de succes in chiar prima proba speciala a intrecerii, atunci cand a lovit un bolovan. Hirvonen si-a distrus sistemul de directie si s-a vazut nevoit sa abandoneze, din motive de siguranta. „O greseala stupida, pentru ca aveam suficient spatiu, insa am iesit larg”, a recunoscut coechipierul lui Gronholm.

    Solberg a profitat pentru a urca pe pozitia secunda a clasamentului si, la finele primei zile, acuza un handicap de 25 de secunde fata de liderul Gronholm. Norvegianul a irosit insa ocazia de a ataca pentru a obtine singura sa victorie intr-un sezon 2006 plin de ghinioane. Mai intai, a ales gresit pneurile pentru seria de speciale de sambata dimineata, apoi – in dupa-amiaza aceleiasi zile, pe PS11 – a lovit un stalp cu bucluc, acelasi pe care Gronholm il „barbierise” in urma cu doi ani. „A fost greseala mea. Nu l-am vazut”, a admis Solberg, care si-a avariat sistemul de directie.

    Drept urmare, Gronholm a avut cale libera spre cel de-al 25-lea succes al sau din cariera, ceea ce il plaseaza in varful topului all-time al pilotilor finlandezi din WRC. O realizare de exceptie, in conditiile in care Finlanda este natiunea cu cei mai multi piloti campioni mondiali de raliuri (sapte la numar). „ Nu pot sa cred ca am reusit sa trec in fata lui Tommi (n.r. - Makinen) si sa devin cel mai de succes pilot finlandez din toate timpurile. E o realizare la care n-as fi putut visa in momentul in care m-am apucat de raliuri”, a declarat Gronholm, la finele raliului galez. O intrecere care i-a lasat finlandezului o bucurie marunta si o gramada de regrete. „E un pic deranjant sa termin la un singur punct in spatele lui Sebastien (n.r. - Loeb) in clasamentul final al sezonului. Dormeam pe mine in acea dimineata de vineri, in Australia (n.r. – momentul in care Gronholm a iesit in decor si si-a amanetat sansele la titlul pilotilor 2006). Vom fi insa puternici la anul”.

    Daca pentru Gronholm si Solberg, clasat in cele din urma doar pe pozitia a treia, Raliul Marii Britanii a starnit ceva regrete, pentru austriacul Manfred Stohl, intrecerea galeza a fost sinonima cu cel mai bun rezultat din cariera sa in WRC. Fostul campion mondial de grupa N a terminat pe pozitia secunda la general, semnand al treilea sau podium consecutiv si totodata cea mai buna performanta realizata de un pilot privat in 2006. Finlandezul Jari-Matti Latvala (Ford Focus WRC06) i-a urmat si el exemplul, izbutind cea mai buna prestatie din cariera, locul 4, in timp ce Xavi Pons (Citroen Xsara WRC), Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC), Dani Sordo (Citroen Xsara WRC) si Francois Duval (Skoda Fabia WRC) au completat topul 8 al pilotilor care au intrat in puncte
    Vizualizari: 505