rss

Victorie istorica in desert: Audi RS Q e-tron a castigat Abu Dhabi Desert Challenge

  1. 01/04/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    Audi a scris din nou istorie in motorsport, cu o noua inovatie tehnica: dupa prima participare in raliu a noului Audi RS Q e-tron, la Raliul Dakar din ianuarie, care s-a finalizat cu patru victorii in etape ale prototipului electric, Audi RS Q e-tron a reusit acum deja prima sa victorie la general, desi este abia a doua oara cand participa la vreun raliu. Stephane Peterhansel si Edouard Boulanger sunt cei care au castigat a doua runda a Campionatului Mondial de Raliu FIA. Francezii si-au asigurat victoria la Abu Dhabi cu un avantaj de 29,49 minute.
    Este deja a opta oara cand lui Stephane Peterhansel ii este inmanat trofeul Abu Dhabi Desert Challenge, din 1996, de cand a inceput sa participe la acest raliu. Pentru marca Audi este o premiera.  Echipa francezilor, compusa din pilotul de 56 de ani si co-pilotul sau Edouard Boulanger, a condus permanent raliul din desert, inca din prima etapa. "Felicitari pentru Stephane si Edouard, precum si pentru intreaga echipa Audi Sport si partenerul Q Motorsport.  Ei au reusit astfel un succes revolutionar pentru inovatia noastra," a explicat Julius Seebach, Directorul General Audi Sport GmbH si responsabil pentru activitatile de motorsport ale marcii Audi. "Am dezvoltat Audi RS Q e-tron in timp record. Iar acum, este prima data in istorie cand un automobil electric a castigat un raliu in desert. Sunt foarte mandru. O victorie deja de la al doilea start in concurs si, mai mult, o victorie impotriva celor mai buni doi concurenti de la Raliul Dakar din ianuarie, castigatorul Nasser Al-Attiyah si campionul mondial detinator de recorduri si castigator la Monte Carlo, Sebastien Loeb. Este, deci, un rezultat extraordinar pentru Audi. Este, de asemenea, fantastic ca masina noastra a castigat acum, in conditii si mai dificile decat cele din ianuarie."
    Cel putin doi factori au ingreunat considerabil conditiile: temperaturi mult mai mari de la exterior, de peste 40 de grade Celsius la umbra si valori chiar si mai mari in desert, cu rezistenta la rulare marita in nisipul moale, ceea ce a dus circuitele de racire la limite, dupa cum era, de altfel, si de asteptat.
    Totusi, automobilul s-a demonstrat a fi  fiabil, functionand in permanenta bine, cu sistemul sau alternativ de propulsie ce combina trenul de rulare electric cu o baterie de inalta tensiune si un convertor de energie extrem de eficient. Audi RS Q e-tron a parcurs intreaga distanta fara probleme. Raliul acesta a fost foarte diferit fata de cel de la Dakar, de asemenea, in ceea ce priveste aspectele geologice: cele cinci etape de in total peste 1.800 kilometri au fost caracterizate de portiuni lungi si imprevizibile de dune. "Nu a fost simplu sa gasim ritmul potrivit, pe dunele uneori foarte inselatoare," a povestit Stephane Peterhansel. "Am ales ritmul potrivit, insa, si nu ne-am asumat prea multe riscuri. si de aceasta data, a fost o reala placere sa pilotez Audi RS Q e-tron." Exemplul concurentilor a aratat cat de complicat a fost terenul: deja din prima zi, Nasser Al-Attiyah si Sebastien Loeb si-au pierdut deja toate sansele de a obtine un rezultat bun la general, din cauza avariilor de la masinile lor.
    Pana de anvelopa din a doua zi a fost insa singura oprire neplanificata a echipei Audi Sport. Aceasta a redus avantajul de 9,30 minute de dupa prima etapa la 7,49 de minute. si din a treia etapa, Peterhansel/Boulanger  si-au crescut in permanenta avantajul. "Am invatat din nou multe pentru acest proiect atat de tanar," a declarat Sven Quandt, director general si sef de echipa Q Motorsport. "Pe de o parte, a fost un test pentru noi, dar pe de alta parte a fost vorba si de obiectivele sportive. Prima victorie este, desigur, un moment foarte special. Temperaturile mai ridicate si portiunile lungi de dune au reprezentat un plus de dificultate fata de Raliul Dakar. Cu atat este mai minunat ca Audi RS Q e-tron a functionat fara cusur si ca acest sistem electric de propulsie si-a demonstrat fiabilitatea chiar si in cele mai dure conditii."
    Dupa acest prim succes istoric al noului Audi RS Q e-tron, echipa Audi Sport continua dezvoltarea acestui prototip si se pregateste in paralele, de asemenea, pentru urmatorul eveniment. Raliul Andaluzia este trecut in agenda echipei pentru perioada 6-12 iunie. in sudul Spaniei, echipa va avea de parcurs la mijlocul acestui an o etapa de calificare, plus cinci etape de cate 200 pana la 300 de kilometri fiecare.

    Vizualizari: 553