rss

Vector de inovatie pentru tehnologia hidrogenului si mobilitatea durabila fara CO2 de maine

  1. 11/05/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    Dezvoltarea tehnologiilor de propulsie fara emisii de CO2 este o prioritate absoluta pentru BMW Group. De asemenea, automobilele alimentate cu hidrogen pot juca un rol important in cresterea mobilitatii electrice si vor deveni o optiune suplimentara pe termen lung. La fel ca automobilele electrice, modelele alimentate cu hidrogen folosesc un sistem de propulsie electric. Cu toate acestea, ele nu obtin energia de care au nevoie din bateriile de inalta tensiune, ci o produc direct la bordul masinii din hidrogen, cu un sistem de pile de combustie (fuel cell). In acest fel, utilizarea tehnologiei inovatoare a hidrogenului poate contribui suplimentar la decarbonizare.
    Centrul de Tehnologie si Constructie Usoara (LuTZ) din Landshut joaca un rol esential in aceasta prin producerea componentelor esentiale pentru sistemul de propulsie electric cu hidrogen care va fi instalat pe BMW i Hydrogen NEXT din 2022 si furnizarea acestora pentru instalarea sistemului de pile de combustie la Munchen. Cu ocazia "Zilei tehnologiei hidrogenului", ministrul Afacerilor Economice din Bavaria, Hubert Aiwanger, si Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administratie al BMW Group, au putut sa vada capacitatile puternice de inovatie ale companiei si competenta in industrializare in domeniul hidrogenului.
    „Sunt convins ca tehnologia hidrogenului va castiga teren - si ma angajez sa fac din Bavaria o locatie high-tech pentru tehnologia hidrogenului. Acesta este un mod constructiv de a raspunde dezbaterii climatice”, a declarat Hubert Aiwanger, vicepremier al Bavariei si ministrul Afacerilor Economie, Dezvolyarii Regionale si Energiei al Bavariei, intr-o vizita la uzina de componente din Landshut, in Bavaria Inferioara. „Accentul se pune acum pe construirea unei infrastructuri de hidrogen la nivel national si international, de la productie pana la utilizare."
    „Aici, la Centrul nostru de Tehnologie si Constructii Usoare, realizam inovatii importante pentru mobilitatea viitorului", a spus Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru achizitii si reteaua de furnizori. „Dezvoltam componente extrem de complexe, adaptate cerintelor automobilelor noastre. In acest fel, centrul aduce o contributie vitala la transformarea companiei catre mobilitate electrica. Mai mult ca oricand, productia noastra interna de componente din Landshut serveste drept vector de inovatie."
    Serie mica din a doua generatie BMW i Hydrogen NEXT de la sfarsitul anului 2022
    Automobilele cu hidrogen genereaza energia electrica necesara din hidrogen direct in automobil si ofera o serie de avantaje. Sunt cele mai potrivite pentru clientii care circula frecvent pe distante lungi, necesita o mare flexibilitate sau nu au acces regulat la infrastructura de incarcare electrica. Realimentarea dureaza doar cateva minute, la fel ca la combustibilii conventionali. Automobilele care utilizeaza hidrogen produs folosind energie regenerabila pot aduce o contributie importanta la indeplinirea obiectivelor de mediu.
    BMW Group va avea un program-pilot cu o serie mica de BMW i Hydrogen NEXT din 2022, bazata pe actualul BMW X5 si echipata cu sistem de propulsie electric cu pile de combustie cu hidrogen care emit doar vapori de apa. Pentru a dezvolta acest automobil, BMW Group se bazeaza pe experienta sa cu sisteme de propulsie electrice de generatia a cincea.
    Cu toate acestea, conditiile necesare pentru a putea oferi clientilor BMW Group un automobil cu hidrogen nu sunt inca atinse. Este necesar un angajament suplimentar - in special in ceea ce priveste infrastructura de alimentare cu hidrogen si cerintele din intregul sistem energetic, unde hidrogenul verde trebuie sa fie disponibil in cantitati suficiente si sa fie produs la preturi competitive pentru mobilitatea individuala.
    In Germania, Uniunea Europeana si alte regiuni importante ale lumii, a fost recunoscuta importanta hidrogenului verde pentru sistemul energetic al viitorului. Uniunea Europeana a facut tehnologia hidrogenului un punct central al "Green Deal". BMW Group saluta aceste activitati. Marile piete asiatice, precum Japonia, Coreea de Sud si China, si-au exprimat un interes puternic in crearea infrastructurii pentru automobilele cu hidrogen. Conditiile pentru automobilele cu pile de combustie cu hidrogen se vor dezvolta diferit in intreaga lume.
    Componente extrem de inovatoare de la Landshut pentru sistemul cu pile de combustie
    Pregatirile sunt deja in desfasurare la Landshut pentru sistemul cu celule de combustie care va fi utilizat la BMW i Hydrogen NEXT din 2022. Centrul de productie din Bavaria Inferioara va fabrica componente extrem de inovatoare pentru seria mica: asa-numita carcasa stiva din metal usor , care gazduieste pilele de combustie, si placa finala de mediu realizata din piese turnate din plastic si metal usor, care creeaza o etansare la aer si apa in jurul carcasei stiva. "Mediu" se refera aici la hidrogenul, oxigenul si lichidul de racire care sunt canalizate in carcasa prin placa finala de mediu pentru a initia reactia chimica in pilele de combustie. Aceste componente complexe sunt proiectate special pentru a rezista la contactul prelungit cu hidrogenul.
    "Detinerea Centrului de Tehnologie si Constructie Usoara aici, la uzina, ne ofera un real avantaj fata de concurentii nostri. Avem capacitati de inovatie si competenta in industrializare; suntem capabili sa dezvoltam noi inovatii strategice cruciale si, in acelasi timp, putem evalua partenerii si furnizorii externi", a declarat Dr. Wolfgang Blumlhuber, director pentru Dinamica tehnologiei, Turnarea metalelor usoare in reteaua de achizitii si furnizori.
    "Intr-o transformare tehnologica, succesul nu se intampla de la sine. Curajul, spiritul de pionierat si schimbarea pe termen lung a competentelor au facut parte din secretul succesului nostru din trecut - iar angajatii nostri calificati si dorinta lor de a se schimba joaca un rol-cheie", potrivit lui Willibald Löw, presedintele Sindicatului uzinei BMW Group din Landshut.
    Sistemul de pile de combustie la BMW i Hydrogen NEXT
    Sistemul de pile de combustie al BMW i Hydrogen NEXT este alimentat continuu cu hidrogen din rezervoarele CFRP si genereaza pana la 125 kW de putere electrica pentru motorul electric montat pe puntea spate. Mecanismul de baza pentru aceasta este o reactie chimica intre hidrogen si oxigen, apa fiind singurul produs secundar al reactiei. Doua rezervoare care functioneaza pana la presiunea de 700 bar, care contin impreuna sase kilograme de hidrogen, garanteaza o autonomie extinsa in toate conditiile meteorologice si pot fi reumplute in doar trei-patru minute.
    Motorul electric al BMW i Hydrogen NEXT este aceeasi tehnologie de generatia a cincea, extrem de integrat, utilizat pentru prima data pe BMW iX3. Bateria de inalta tensiune care se afla deasupra sistemului de propulsie electric serveste ca tampon de performanta si sustine o dinamica suplimentara pentru acceleratie. Sistemul de propulsie ofera o putere totala de 275 kW (374 CP).
    Peste 40 de ani de experienta in tehnologia hidrogenului
    BMW Group are peste 40 de ani de experienta in tehnologia hidrogenului si mai bine de 20 de ani in domeniul tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen. Atat tehnologia, cat si BMW i Hydrogen NEXT sunt dezvoltate la Munchen. De asemenea, hidrogenul nu este o noutate pentru locatia Landshut: in 2000, uzina din Landshut a montat tehnologia pe avanpostul tehnologic al acelor vremuri, BMW Hydrogen 7, cu un motor termic alimentat cu hidrogen si componente turnate modelate cu matrite de nisip. "Uzina din Landshut reprezinta puterea inovatiei din Bavaria Inferioara", a subliniat dr. Stefan Kasperowski, directorul uzinei BMW Group din Landshut. „Cu inovatiile actuale pentru tehnologiile alternative de propulsie fara emisii de CO2, BMW Group isi ia din nou un angajament clar fata de locatie." Fiind cea mai mare fabrica de componente a BMW Group din intreaga lume, Landshut produce sase tehnologii diferite si concentreaza competenta de predezvoltare a tehnologiei la Centrul de Tehnologie si Constructie Usoara.
    In plus, BMW Group foloseste deja tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen oriunde are sens sa faca acest lucru: flota de cateva sute de motostivuitoare cu transmisii cu pile de combustie utilizate in prezent in logistica la uzinele auto din Spartanburg si Leipzig va fi extinsa suplimentar pe etape.
    Uzina BMW Group din Landshut
    In uzina BMW Group din Landshut, aproximativ 3.600 de angajati produc componente din metal usor turnat pentru motor, sasiu si caroserie, piese de exterior din plastic, componente de caroserie din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), piese pentru cockpit si echipamente, sisteme de propulsie electrice, motoare speciale si arbori de transmisie. Uzina din Landshut este cea mai mare fabrica de componente a BMW Group din lume si livreaza catre toate fabricile de automobile si motoare ale BMW Group din lumea intreaga - astfel pentru aproape fiecare model BMW, MINI si Rolls-Royce, dar si BMW Motorrad. Uzina BMW Group din Landshut inseamna productie de componente caracterizata prin digitalizare si orientata catre dezvoltare durabila, precum si utilizare responsabila a resurselor.
    Cu tehnologii orientate spre viitor, uzina BMW Group din Landshut joaca rolul unui motor de inovatie in transformarea tehnologica a industriei auto si a furnizorilor sai. In Centrul de Tehnologie si Constructii Usoare (LuTZ), care este conectat direct la uzina, specialistii dintr-o gama larga de discipline sunt implicati inca dintr-o faza incipienta in procesele de dezvoltare si contribuie in mod activ la dezvoltarea durabila a viitoarelor modele de automobile. Uzina BMW Group din Landshut este un angajator responsabil social, inovator si atractiv pentru regiunea Landshut si Bavaria Inferioara. 

    Vizualizari: 668
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »