Va era dor de un “nou” Lotus Elise ? Nu raspundeti la asta : mai bine stati putin si cititi noua oferta a constructorului britanic, cel care a decis sa “pipereze“ cel mai agil produs al sau cu o versiune turbo, numita SC si in stare de 217 CP.
Multi dintre voi s-ar putea acum sa se ridice si sa intrebe “Dar nu cumva exista deja un Elise supraalimentat, pe numele sau
Exige S?“ si, daca te afli printre ei, ai avea perfecta dreptate; totusi, desi exista clar o groza de similiaritati intre cele doua modele, masina aici de fata (usor de recunoscut datorita noului bumper spate si a
jantelor de aliaj cu design unic) are, spun englezii, o versiune cu totul noua a motorului
2-ZZ VVTL-i de 1,8 litri, care se descurca si fara prezenta unui intercooler.
Compresorul mecanic
Magnuson, dezvoltat chiar de catre Lotus, este mai mic decat cel de pe Exige S si face corp comun cu
galeria de admisie, iar lipsa intercooler-ului si a pieselor asociate au contribuit cu o reducere a greutatii cu 8 kg comparativ cu acelasi etalon Exige S.
Cu 217 CP la dispozitie, obligati sa miste numai 903 kg, Elise SC ajunge la
100 km/h in numai 4,4 secunde, la 160 km/h in 10,7 secunde si atinge o
viteza maxima de 241 km/h. Chiar si asa insa, cel mai teribil membru al gamei Elise ramane Exige S – o masina care poate fi comandata cu pachetul Performance Pack (ce include un sistem de franare mai incisiv, un ambreiaj de curse si un motor de
240 CP, bun pentru un 0-100 km/h in 4 secunde si aproape 250 km/h viteza maxima) – ceea ce inseamna ca destul de greu putem sa ii gasim vreun rost acestui Elise.
Sa fie jantele raspunsul?