rss

Uzina BMW Group din Eisenach sarbatoreste 30 de ani

  1. 21/05/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    Primul automobil din istoria marcii a fost fabricat in 1929 la Eisenach – era modelul BMW 3/15. Uzina moderna BMW Group din Eisenach a fost deschisa oficial in 1992. Situata in landul german Turingia, aceasta a jucat un rol important in mostenirea BMW Group si a cunoscut imbunatatiri constante de-a lungul anilor. Acum este cea mai mare facilitate a companiei din intreaga lume pentru unelte. Sectia originala de fabricare a uneltelor a fost transformata intr-o operatiune de presare industrializata, extrem de digitalizata. Acum, fostul atelier de piese unice complexe este o unitate de productie supereficienta de piese si componente pentru productii in serie mica si foarte mica.
    Uzina BMW Group din Eisenach are un statut special in cadrul retelei de productie a BMW Group (care cuprinde 31 centre de productie in 15 tari). Produce unelte de presare care confera forma distinctiva fiecarei aripi, fiecarui plafon si fiecarei capote a motorului de la aproape fiecare model BMW, MINI si Rolls-Royce. Uzina BMW Motorrad din Berlin beneficiaza si de serviciile uzinei din Turingia.
    Pe masura ce diversitatea modelelor creste, iar cerintele de design devin din ce in ce mai exigente, fabricile de unelte ale BMW Group din Eisenach, Munchen si Dingolfing evolueaza continuu. "Uneltele sunt de o importanta esentiala pentru sistemul nostru de productie", spune Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administratie al BMW Group, responsabil pentru productie, "pentru ca fara instrumente de presare, nu am putea oferi automobilelor noastre stilul lor inconfundabil".
    Dar nu numai pentru unelte BMW Group se bazeaza pe competenta, inovatia si calitatea uzinei din Eisenach: unitatea produce anual si aproape 230.000 de piese de caroserie din tabla pentru modelele BMW, Rolls-Royce si BMW Motorrad. Gama de produse include in prezent toate acoperisurile pentru Rolls-Royce Wraith, Ghost, Phantom si Cullinan, precum si toate aripile pentru M3, M4, M5 si M8 de la BMW M.
    Calitate, precizie si inovatie - Made in Eisenach
    Uzina BMW Group din Eisenach a inceput sa livreze unelte de presare pentru componente structurale in septembrie 1992. Operatiunile au fost lansate cu echipamente pentru a treia generatie BMW Seria 7, printre altele. Actualul BMW Seria 7 din a saptea generatie - care si-a facut debutul mondial pe 20 aprilie - este format si cu unelte de la Eisenach. Uneltele de presare pentru acoperis, aripi si capota motorului noului Seria 7 - care include si primul BMW i7 electric - au fost toate dezvoltate si produse aici. In fiecare an, uzina din Eisenach produce circa 140 de unelte pentru modelele BMW, MINI, Rolls-Royce si BMW Motorrad. A evoluat de-a lungul anilor pentru a deveni centrul de excelenta al BMW Group pentru caroserii.
    Eisenach este importanta si pentru productia de piese din tabla pentru BMW Group. Pentru marca Rolls-Royce, aceasta este chiar furnizorul principal, anual livrand in prezent aproximativ 6.500 de piese catre Rolls-Royce Motor Cars din Goodwood. In calitate de client pentru piese, BMW Motorrad este si mai mare, achizitionand peste 100.000 de componente ale rezervorului de combustibil de la Eisenach pentru modele precum BMW R 1200 RS, BMW S 1000 RR si F 700 GS. Dar cele mai multe parti ale caroseriei din tabla sunt fabricate pentru automobilele BMW, cu peste 120.000 de aripi si capote de motor expediate catre fabricile auto din intreaga lume pentru modele precum BMW M3, BMW 4 si BMW Seria 8.
    Inceputul automobilelor BMW
    La inaugurarea oficiala a uzinei din Eisenach in urma cu 30 de ani, Eberhard von Kuenheim, presedintele Consiliului de Administratie la acea vreme, a comentat: "Eisenach este locul unde ne avem radacinile ca producator de automobile. Deci motivul pentru care ne-am intors este, in parte, emotional". Decizia din 1990 de a amplasa o mare fabrica de scule in Turingia s-a nascut partial din dorinta de a reveni in orasul care a produs primul automobil BMW.
    Odata cu achizitionarea fabricii de automobile din Eisenach in 1928, Bayerische Motorenwerke s-a aventurat pentru prima data in lumea productiei de automobile. Operatiunile au fost lansate in 1929, cu BMW 3/15 PS, iar Eisenach a ramas locul de nastere a tuturor automobilelor BMW in perioada interbelica, inclusiv legendarul BMW 328. Divizarea Germaniei dupa Al Doilea Razboir Mondial a dus la incheierea oficiala a activitatilor BMW de aici. Acestea au continuat sub numele de Eisenach Motoren Werke (EMW) si ulterior Wartburg, dupa numele castelului care domina orasul Eisenach. Abia dupa reunificarea Germaniei, compania a putut sa se intoarca la acest reper din istoria sa.
    Ceremonia de inaugurare care a marcat inceperea lucrarilor de constructie a noii unitati din Turingia a avut loc in octombrie 1990. Dupa doar doi ani, uzina din Eisenach a fost inaugurata oficial si a livrat primele unelte. De atunci a suferit o extindere constanta, investitiile ulterioare fiind facute tot timpul in masini si sisteme noi. BMW Group a investit in total 208 milioane de euro de la infiintarea noii fabrici.
    Investitiile-cheie din ultimii cativa ani includ cele doua prese cu servoinductie de ultima generatie, care pregatesc sculele de presare pentru productia de serie. Prima a intrat in functiune in 2016, cea de-a doua la inceputul anului 2022, fiind adaugata la cea mai recenta extindere a fabricii. Presele cu servoinductie simuleaza viitoarele procese de productie de serie si transmit digital datele setarilor catre presele din fabrici. Acest lucru reduce semnificativ timpul necesar pentru configurarea noilor sisteme de scule pentru operatiuni si este doar un exemplu al modului in care uzina din Eisenach contribuie la imbunatatirea constanta a calitatii si la structuri extrem de eficiente in reteaua de productie BMW Group.
    Cea mai vasta modernizare din istoria fabricii
    Intre 2001 si 2016, uzina din Eisenach a fost modernizata treptat, dar cea mai mare extindere a sa pana in prezent a inceput cu ceremonia de inaugurare din 2019. A venit dupa o investitie de 38 de milioane de euro si adauga facilitatii inca 13.500 de metri patrati. Acum, cu o suprafata totala de peste 34.000 de metri patrati, uzina din Eisenach este cea mai mare fabrica de scule din BMW Group din punct de vedere al suprafetei. Inaugurarea noii extensii coincide cu aniversarea de 30 de ani a fabricii.
    Cea mai recenta actualizare afecteaza fiecare zona a unitatii, de la productia mecanica, unelte si atelierul de presa pana la productia de piese, asigurarea calitatii, administrare, logistica si zone de parcare. Este o investitie nu doar in capacitatea suplimentara, ci si in viabilitatea viitoare a fabricii. Accentul s-a pus pe dezvoltare durabila si pe utilizarea eficienta a energiei si a resurselor. La fel ca toate uzinele BMW Group, Eisenach este alimentata exclusiv cu energie din surse regenerabile. Deseurile de otel si aluminiu din productie sunt reduse pe cat posibil si sunt returnate in ciclul materialelor pentru a fi reutilizat.
    Angajati foarte calificati si foarte motivati ca factor de succes
    Un factor-cheie in competitivitatea uzinei din Eisenach il reprezinta angajatii. "Echipa noastra este foarte calificata, flexibila si angajata, iar cresterea si dezvoltarea fabricii din Eisenach nu ar fi fost posibile niciodata fara ei", spune Robert Frittrang, director general al BMW Fahrzeugtechnick GmbH din 1 martie. "Pe masura ce ne sarbatorim aniversarea, as dori sa le multumesc tuturor - pentru ca mai mult decat orice, succesul oricarei companii depinde de echipa sa."
    Uzina din Eisenach are in prezent aproximativ 300 de angajati, dintre care 16 stagiari si 10 studenti care urmeaza studii universitare si formare profesionala combinate la Universitatea din Gera/Eisenach. La deschiderea sa, in 1992, forta de munca era formata din aproximativ 150 de oameni. De atunci, numarul s-a dublat si va continua sa creasca in urmatorii cativa ani, cu planuri ca inca 40 de angajati sa se alature echipei pana la sfarsitul lui 2024. Investitiile in recrutarea de specialisti si viitori specialisti continua.
    Pregatita pentru viitor
    Extinderile si investitiile din anii precedenti au stabilit cursul viitor al uzinei din Eisenach. In viziunea directorului Robert Frittrang, Eisenach este pregatita pentru provocarile viitoare si procesele de transformare: "Productia viitorului se bazeaza pe procese flexibile si agile. Este durabila si circulara si foloseste intregul potential al digitalizarii. In opinia mea, uzina din Eisenach este pregatita pentru viitor in fiecare dintre aceste domenii".
    Reteaua de productie BMW Group
    Timp de decenii, BMW Group s-a vazut ca un etalon in ceea ce priveste tehnologia de productie si excelenta operationala in productia de automobile. BMW iFACT0RY. AGILa. VERDE. DIGITALa. reprezinta tinta strategica a retelei globale de productie. Ofera raspunsuri la provocarile transformarii catre mobilitatea electrica si adopta o abordare globala.
    Agila reprezinta eficienta, precizie, flexibilitate maxima si capacitate remarcabila de integrare. Verde include utilizarea tehnologiilor de ultima generatie pentru a stabili o productie cu cea mai mica cantitate de resurse. Obiectivul este ca pana in 2030 sa se reduca emisiile de CO2 per automobil produs cu 80% fata de nivelurile din 2019. Digitala se concentreaza pe stiinta datelor, inteligenta artificiala, precum si planificarea si dezvoltarea virtuala. Productia BMW Group aduce astfel o contributie decisiva la rentabilitatea companiei.

    Vizualizari: 771
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »