rss

Uniunea Europeana introduce noi etichete pentru anvelopele de iarna, care le permite cumparatorilor o diferentiere mai clara a acestora

  1. 23/04/2021
    Vezi toate fotografiile (3)

    Europa va fi prima regiune din lume care va folosi, incepand cu 1 mai, eticheta pentru aderenta pe gheata pentru anvelope. Aceasta noua eticheta cuprinde informatii suplimentare despre aderenta pe gheata si vine in intampinarea cumparatorilor care isi doresc sa compare diferite anvelope, oferindu-le acestora posibilitatea de a achizitiona anvelope mai sigure si mai ecologice. Nokian Tyres a solicitat in mod activ schimbarea etichetelor anvelopelor, pentru a facilita achizitionarea de anvelope de iarna adecvate si sigure pentru consumatorii din toate regiunile Europei.
    Anvelopele fabricate incepand cu luna aprilie 2021 vor fi prevazute cu etichete noi, care vor incepe sa fie vizibile treptat pe anvelopele oferite spre vanzare. Acestea vor avea un simbol pentru aderenta pe zapada si un cod QR catre o baza de date europeana extinsa.
    „Codul QR este un element nou pe eticheta anvelopelor, care va ghida soferul catre o baza de date extinsa care stocheaza informatii despre toate anvelopele disponibile pe piata europeana. Informatiile despre produs sunt standardizate, permitand astfel compararea mai usoara a anvelopelor.”, spune Jarmo Sunnari, SRA Manager, Nokian Tyres. 
    Anvelopele all-season, de vara si de iarna fara tinte vandute in UE au primit primele etichete UE in 2012. Pana in prezent, obligativitatea etichetei a fost aplicata doar anvelopelor pentru autoturisme pentru pasageri, SUV-uri si autoutilitare, aceasta indicand rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si zgomotul extern la rulare. Informatiile de pe etichete trebuie sa includa acum si aderenta pe zapada si gheata, scala anterioara fiind in curs de reinnoire. Totodata, etichetele vor avea si un cod QR. Reglementarea nu se aplica insa in cazul anvelopelor de iarna cu tinte. 
    „Aderenta pe carosabil umed este opusa aderentei pe gheata: dezvoltarea uneia o reduce de obicei pe cealalta. Anvelopele concepute pentru Europa Centrala subliniaza caracteristicile necesare pe drumurile din aceasta regiune, in timp ce simbolul pentru aderenta pe gheata indica faptul ca anvelopa este eficienta si sigura in conditiile dificile specifice iernilor din regiunile nordice. Nu recomandam utilizarea anvelopelor concepute pentru Europa Centrala in conditii pentru care acestea nu sunt destinate.”, declara Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres. 
    Noul sistem de etichetare poate inlesni alegerea anvelopelor si de catre companii, deoarece cerintele se vor extinde acum la anvelopele pentru camioane si autobuze. Aceste anvelope nu vor avea insa simbolul pentru aderenta pe gheata.
    „In contextul in care se discuta tot mai mult despre sustenabilitate, importanta rezistentei reduse la rulare si economia de combustibil vor influenta din ce in ce mai mult decizia de cumparare a soferilor. Pe de alta parte, aderenta pe zapada este foarte importanta mai ales in Germania si in tarile nordice. De aceea este foarte important sa mentinem un echilibru intre diferitele caracteristici ale anvelopelor.”, precizeaza Teppo Siltanen, Product Manager, Nokian Heavy Tyres. 
    Aproape 90% din amprenta de carbon a unei anvelope provine din utilizarea sa, motiv pentru care Nokian Tyres face eforturi sustinute pentru a pune la dispozitia consumatorilor anvelope din ce in ce mai ecologice. Comparativ cu anul 2013, rezistenta la rulare a anvelopelor a fost redusa in medie cu 8,5%. Rezistenta la rulare mai mica inseamna un consum mai mic de combustibil si emisii mai mici de dioxid de carbon. 
    „La inceputul anilor 2000, cand UE a dorit sa introduca o eticheta pentru anvelope care sa indice rezistenta la rulare, industria anvelopelor a solicitat o eticheta pentru aderenta pe carosabil umed, pentru a evita atentia acordata eficientei energetice in detrimentul sigurantei. Organizatiile de mediu au dorit totodata prezenta pe eticheta a unei caracteristici legate de zgomot, ceea ce a dus la eticheta originala care indica atat rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed, cat si zgomotul extern la rulare.”, adauga Sunnari.
    In viitor, etichetele pentru anvelope vor deveni tot mai explicite, oferind informatii si despre abraziune sau uzura, kilometraj sau durata de viata a anvelopei pe sosea. 
    Etichetele pentru anvelope au fost reinnoite pentru a facilita alegerea acestora de catre cumparatori si pentru a imbunatati siguranta la volan. Totodata, obiectivul initial care se refera la reducerea emisiilor ramane in continuare valabil.

    Vizualizari: 763