rss

Un nou campion sportiv de la Porsche: Cayenne Turbo GT

  1. 04/07/2021
    Vezi toate fotografiile (3)

    Porsche completeaza gama de modele Cayenne cu un campion sportiv: configurat pentru performante si manevrabilitate maxima, noul Cayenne Turbo GT combina o dinamica de conducere remarcabila cu un grad ridicat de utilizare zilnica. 
    V8-ul sau de patru litri biturbo de 471 kW (640 CP) ofera baza pentru caracteristici de conducere superbe. Cu 67 kW (90 CP) mai mult decat Cayenne Turbo Coupe si cuplul maxim de 850 Nm (o crestere de 80 Nm), sprintul 0-100 km/h este redus la 3,3 secunde (cu 0,6 s mai putin), iar viteza maxima este acum 300 km/h (o crestere de 14 km/h). Cu linii si mai sportive si disponibil exclusiv in configuratia Coupe cu patru locuri, Cayenne Turbo GT vine cu toate sistemele de sasiu disponibile montate standard, precum si cu anvelope de performanta create special pentru acest model. Propulsia si sasiul au, de asemenea, o configuratie unica, reglata special pentru Cayenne Turbo GT. Rezultatul este un concept general armonios, cu superbe capabilitati de curse. Acest lucru a fost dovedit de Lars Kern, soferul de teste Porsche care a parcurs Nürburgring Nordschleife de 20,832 km cu un Cayenne Turbo GT intr-un timp de 7:38,9 minute, stabilind un nou record SUV oficial.
    Comparativ cu modelul Cayenne Turbo Coupe, Turbo GT este cu pana la 17 milimetri mai coborat. Din acest motiv, atat componentele pasive ale sasiului, cat si sistemele de control activ au fost reproiectate si optimizate pentru manevrabilitate si performanta. De asemenea, dispun de calibrare specifica pentru a garanta o interactiune perfecta intre ele. De exemplu, rigiditatea suspensiei pneumatice cu trei camere a fost marita cu pana la 15%, iar caracteristicile amortizoarelor Porsche Active Suspension Management (PASM), precum si comportamentul servodirectiei Plus si al directiei de pe puntea spate au fost, de asemenea, adaptate. Sistemul activ de stabilizare a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) functioneaza acum cu un software de control orientat spre performanta. Rezultatul este o stabilitate si o rulare chiar mai bune, precum si un comportament mai precis la virare la viteze mai mari. Pentru a raspunde acestor performante, sistemul Porsche Torque Vectoring permite raporturi mai mari de polarizare a cuplului. Axa fata complet optimizata imbunatateste, de asemenea, manevrabilitatea. Comparativ cu Turbo Coupe, rotile fata sunt cu un centimetru mai late, iar inclinatia negativa a fost marita cu 0,45 grade pentru a oferi noilor anvelope de performanta Pirelli P Zero Corsa de 22 inch, special dezvoltate pentru Turbo GT, o suprafata de contact mai mare. Franarea e realizata de sistemul de franare Porsche cu discuri de ceramica compozita (PCCB).
    Schimbare mai rapida a vitezelor cu Tiptronic S si evacuare sport din titan
    Motorul biturbo Cayenne Turbo GT este in prezent cea mai puternica unitate cu opt cilindri a Porsche. Cele mai extinse modernizari au fost efectuate in zonele de actionare a arborelui cotit, turbocompresorului, injectiei directe de combustibil, sistemului de inductie si intercoolerului. V8-ul Turbo GT difera de cel al Turbo Coupe printr-o serie de elemente fundamentale, cum ar fi arborele cotit, bielele, pistoanele, antrenarea lantului de distributie si amortizoarele de vibratii torsionale. Avand in vedere cresterea puterii la 471 kW (640 CP), aceste componente au fost reproiectate pentru sarcini de varf mai ridicate si o dinamica de conducere imbunatatita. Tiptronic S cu opt trepte cu schimbare mai rapida si sistemul Porsche Traction Management (PTM) au fost, de asemenea, modificate. Exista, de asemenea, un sistem de racire suplimentara cu apa pentru carcasa de transfer. Sistemul de evacuare sport montat standard, cu tevile sale centrale de evacuare, este unic pe Cayenne Turbo GT. De la mijlocul vehiculului, sistemul de evacuare, inclusiv toba de esapament spate, este fabricat din titan usor si deosebit de rezistent la caldura. O reducere suplimentara a greutatii se realizeaza prin omiterea amortizorului de zgomot.
    Echipament sportiv: mai mult carbon la exterior, mai multa Alcantara la interior
    Disponibil optional cu vopsea in noua culoare Arctic Grey, Cayenne Turbo GT isi subliniaza exceptionalele trasaturi atletice prin caracteristicile remarcabile ale designului sau progresiv. Acestea includ un sort frontal GT specific cu buza spoilerului frapanta si prize de aer laterale marite, care creeaza un aspect frontal unic. Plafonul din carbon profilat si extensiile negre ale aripilor, impreuna cu rotile de 22 inci GT Design finisate Neodyme, domina aspectul lateral. Placile laterale din carbon montate longitudinal pe spoilerul de acoperis sunt specifice GT, la fel ca si buza spoilerului extensibil adaptabil, care este cu 25 mm mai lata decat cea montata pe Turbo. Acest lucru mareste forta deportanta a masinii la viteza maxima cu pana la 40 de kilograme. Vederea din spate este completata de un panou difuzor frapant, din carbon.
    Debut in Turbo GT: nou sistem de infotainment pentru Cayenne
    Caracterul sportiv al Cayenne Turbo GT este evidentiat de echiparea standard de inalta calitate si de suprafetele extinse acoperite cu Alcantara ale interiorului sau. Scaunele sport din fata, cu reglaj pe opt directii si un sistem de scaune sport spate cu doua locuri vin ca echipare standard. Fiecare dintre ele este specific GT, cu panouri centrale perforate, din Alcantara, accente de contrast in Neodyme sau Arctic Grey si inscriptii „turbo GT” pe tetiere. Asa cum este de asteptat la masinile sport Porsche, volanul sport multifunctional are un marcaj galben in dreptul orei 12. În functie de ornamentele alese, unele dintre accente sunt finisate in negru mat.
    Cu Turbo GT, este lansata pe piata si noua generatie Porsche Communication Management (PCM) pentru Cayenne, cu performante imbunatatite, o noua interfata cu utilizatorul si o noua logica de operare. La fel ca pana acum, sistemul PCM 6.0 este pe deplin compatibil cu Apple CarPlay, dar acum prezinta, de asemenea, o integrare in profunzime a Apple Music si Apple Podcasts. In plus, sistemul de infotainment include acum si Android Auto, ceea ce inseamna ca toate smartphone-urile populare pot fi acum integrate.
    Cayenne Turbo GT este disponibil la comanda acum si va ajunge la reteaua dealeri la mijlocul lunii septembrie 2021. Preturile din Romania incep de la 200.318,65 euro, inclusiv TVA si echipamente specifice tarii.

    Vizualizari: 966