rss

Un motto cu istorie: Audi sarbatoreste 50 de ani de ”Vorsprung durch Technik”

  1. 22/08/2021
    Vezi toate fotografiile (2)

    Motto-ul Audi "Vorsprung durch Technik" (Avans prin tehnologie) a ajuns anul acesta la aniversarea a 50 de ani de existenta. Dar chiar si la jumatate de secol de la conceperea sa, sloganul Audi nu si-a pierdut deloc din valoare si este acum renumit in intreaga lume. Si an de an, ii este adaugat cate un nou fragment de istorie plina de semnificatie. Cu ocazie aniversarii din acest an, compania face retrospectiva nenumaratelor sale inovatii implementate in ultimele cinci decenii, ce demonstreaza de ce anume "Vorsprung durch Technik" nu este doar un simplu slogan pentru Audi, ci este expresia orientarii de viitor a companiei.
    Cum a luat nastere motto-ul
    1969 a fost anul in care a avut loc fuziunea dintre companiile Auto Union GmbH, cu sediul in Ingolstadt si NSU Motorenwerke, din Neckarsulm. Astfel a luat fiinta Audi NSU Auto Union AG, cu sediul central in orasul german Neckarsulm. Gama noii companii includea, de la motoarele racite cu aer pentru gama NSU Prinz cu tractiunea pe puntea spate si motoarele cu patru cilindri racite cu apa ale modelelor Audi 60 si Audi 100 cu tractiune fata, la motorul rotativ al modelului NSU Ro 80, ce impresiona si cu designul sau futurist. Ideea de a comunica aceasta diversitate tehnica ca avantaj competitiv a fost initiata in 1970 de Hans Bauer. Angajatul departamentului de promovare din cadrul Audi NSI a creat sloganul, ce avea mai apoi sa fie cunoscut de oameni din intreaga lume: "Vorsprung durch Technik" (Avans prin tehnologie).
    Noul motto a aparut pentru prima data intr-o macheta de presa de mari dimensiuni, in ianuarie 1971.  La scurt timp dupa aceea, clientii au vazut sloganul tiparit si pe brosurile Audi NSU. Astfel motto-ul "Vorsprung durch Technik" a devenit reprezentativ pentru toate modelele, fie Audi 100, Audi 100 Coupe S, Audi 80 sau Audi 50. Sloganul a fost apoi adaptat de-a lungul anilor in multe feluri, ca de pilda: "Audi. Tehnologie estetica." sau "Audi. Conduceti relaxat, cu tehnologia perfecta.", dar compania s-a intors de fiecare data din nou rapid la versiunea originala a sloganului. Odata cu introducerea modelului Audi quattro in 1980, sloganul a fost utilizat tot mai frecvent in materialele de promovare. Cel mai mare panou publicitar iluminat din Europa de la momentul respectiv a fost instalat pe o cladire-turn de langa autostrada A9, la iesirea Ingolstadt-Nord, continand ovalul rosu-maroniu Audi, cu sloganul "Vorsprung durch Technik". Sloganul a devenit o componenta clara a identitatii de marca Audi in octombrie 1986, cand a fost utilizat, de asemenea, pe brosurile pentru modelul Audi 80. In prezent, 50 de ani mai tarziu, motto-ul acesta este sinonim cu compania.
    Tehnologie in schimbare
    In cadrul unei noi expozitii speciale, intitulate "Living Progress - 50 de ani Vorsprung durch Technik", ce va fi vernisata in decembrie, Audi le va prezenta vizitatorilor centrului Audi Forum Neckarsulm pasiunea marcii pentru tehnologie si evolutia sa de-a lungul anilor.
    Dar care sunt reperele ce au avut grija ca sloganul "Vorsprung durch Technik" sa reprezinte pana si in ziua de azi motorul inovatiei Audi si sa fie in continuare inclus in toate materialele de promovare ale marcii Audi? Oliver Hoffmann, Membru al Consiliului de Administratie AUDI AG, responsabil pentru Dezvoltare Tehnica:
     "Pentru mine, cel mai important reper este tehnologia quattro. Aceasta nu a reprezentat doar baza succesului nostru in raliuri, ci reprezinta totodata si faptul ca noi transferam la automobilele din productia de serie experienta pe care acumulam in motorsport. quattro si Audi sunt de nedespartit. La fel de important a fost si primul Audi A8 cu tehnologia de constructie usoara Audi Space Frame, din 1994, ce ne-a ajutat sa ne cimentam definitiv pozitia in segmentul premium."
    "Deceniul Audi" a inceput in Le Mans, la inceputul anilor 2000. Cu tehnologii noi, precum FSI, Turbo-FSO, Audi laser light, tehnologia Ultra si hibridele, marca celor patru inele a dominat renumita cursa de anduranta intr-o maniera fara egal, in calitate de castigator in serie. Aditional a fost lansata si compacta A2 1,2 TDI din aluminiu: a fost primul si pana in ziua de azi singurul automobil de trei litri cu patru usi.
    Compania a facut inca un pas enorm in 2018, lansand Audi e-tron, primul automobil Audi 100% electric din productia de serie, cu o autonomie mare, de 400 de kilometri, deschizand drumul mobilitatii electrice premium. Trei ani mai tarziu a sosit si Audi e-tron GT, cu un design revolutionar, demonstrand ca viitorul mobilitatii electrice va fi spectaculos. Noua campanie de brand "Future is an Attitude" subliniaza abordarea orientata spre viitor a marcii Audi, obisnuita sa puna mereu sub semnul intrebarii modurile consacrate de abordare a mobilitatii.
    La finele anilor 2010, sustenabilitatea a devenit un obiectiv fundamental al companiei. "De aceea, Audi se angajeaza in mod coerent sa protejeze mediul, implementand numeroase masuri de sporire a eficientei utilizarii resurselor si reducandu-si amprenta ecologica sub umbrela programului de mediu "Mission Zero" la nivel de companie," explica Hildegard Wortmann, Membra a Consiliului de Administratie AUDI AG, Responsabila pentru Marketing. Obiectivul: Audi urmeaza sa aiba amprenta neutra de carbon pana in anul 2050. "Ne dezvoltam in directia consolidarii statutului de furnizor de mobilitate sustenabila premium si intentionam sa fim un lider in acest domeniu. De aceea, ne concentram eforturile spre pozitia de lider tehnic in zona mobilitatii prietenoase cu mediul. In acest sens, Audi nu va mai introduce modele noi cu motoare cu ardere interna incepand cu anul 2026" a mai detaliat doamna Wortmann. Iar ofensiva de electrificare avanseaza in forta: "Redefinim avansul si ne concentram pe sustenabilitate, digitalizare si electrificare. Totul se orienteaza spre contributia la un viitor in conditii de trai optime, cu tehnologie cu sens."
    La intrebarea daca cererea de noi tehnologii venita din partea societatii incurajeaza Audi sa isi urmareasca misiunea avansului permanent, Hoffmann a raspuns: "Urmarim inca dintotdeauna sa nu fim noi cei pusi in miscare de schimbare, ci sa fim noi cei care initiaza schimbarea. In epoca noii mobilitati, nu interpretam avansul doar ca inginerie la cel mai inalt nivel, ca design ridicat la rang de arta si ca experienta digitala, ci gandim si in afara automobilului. Pe viitor, solutiile de mobilitate de ansamblu vor castiga importanta, inclusiv infrastructura. Prin proiectul-pilot Audi Charging Hub, am dezvoltat un concept flexibil de incarcare rapida pentru varfurile de cerere viitoare, sistem ce va putea fi utilizat in diferite locuri." Wortmann a mai adaugat: "Audi nu se va odihni pe laurii avansului tehnic câstigat in trecut. Audi este cea mai progresista marca premium deoarece noi vedem intotdeauna viitorul ca pe o oportunitate si contribuim in mod activ la conturarea sa. 'Vorsprung' este o atitudine."

    Vizualizari: 593
    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 6.050 EUR, An: 2012, Kilometri: 148.000 detalii »

    Toate anunturile »