rss

Un Bulli pentru viitorul complet electric: Premiera mondiala a noului ID. Buzz

  1. 12/03/2022
    Vezi toate fotografiile (22)

    Autoturisme Volkswagen si Volkswagen Autovehicule Comerciale prezinta in Hamburg in premiera mondiala noile ID. Buzz si ID. Buzz Cargo1. Cu prima serie constructiva de microbuze si Transporter propulsata exclusiv electric din Europa, Volkswagen ofera o noua solutie pentru mobilitatea sustenabila si fara emisii de CO2. ID. Buzz va fi furnizat cu cel mai recent software ID. si stabileste noi standarde in segmentul sau, prin cele mai moderne sisteme si functii de siguranta, confort si incarcare.
    Ralf Brandstätter, Presedintele consiliului de administratie Autoturisme Volkswagen: „Modelul ID. Buzz este o adevarata emblema pentru epoca electrificarii. O masina pe care numai Volkswagen o poate produce. in anii 50, Volkswagen Bulli a reprezentat un nou sentiment de libertate, independenta si emotii intense la volan. Modelul ID. Buzz preia aceste sentimente si le aduce in vremurile noastre: fara emisii, sustenabil, complet interconectat si pregatit deja de pe acum pentru urmatorul capitol semnificativ – deplasarea autonoma. Cu aceasta masina reunim pentru prima data intr-un produs subiectele cheie ale strategiei noastre ACCELERATE."
    Carsten Intra, Presedintele consiliului de administratie al marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale, completeaza: „Ambele versiuni ale modelului ID. Buzz sunt inovatoare din punct de vedere al sustenabilitatii: sunt produse si livrate cu un bilant de CO2 neutru. in plus, se utilizeaza materiale plastice reciclate, iar in interior nu exista piele de origine animala." In plus: „Modelul ID. Buzz se va utiliza pentru concepte viitoare de mobilitate autonoma precum Ridepooling – un serviciu E-Shuttle al filialei noastre MOIA, accesibil prin intermediul unei aplicatii. Modelul Bulli electric este asadar si parte a viitorului traficului urban."
    Pe langa designul sau unic, propulsia electrica eficienta si sustenabilitatea inovativa, ID. Buzz prezinta cele mai importante tendinte auto de astazi. Cu cel mai recent soft ID., retea inteligenta a sistemelor de asistenta si actualizari over-the-air, ofera si baza tehnica pentru transport autonom care va fi utilizata pentru serviciile de mobilitate incepand cu 2025.
    La fel ca toate modelele familiei ID. de la Autoturisme Volkswagen, si modelul ID. Buzz, produs de catre Volkswagen Autovehicule Comerciale in Hanovra, se bazeaza din punct de vedere tehnic pe configuratia electrica a concernului. Prima platforma de serie mare la nivel mondial scalabila pentru masini complet electrice reprezinta baza pentru diversele modele si segmente ale marcii. Arhitectura sa permite o dezvoltare evolutiva a software-ului si tehnologiei, de care pot beneficia atat modelele noi, precum ID. Buzz, cat si modele deja livrate, prin actualizari Over-the-Air.
    Software ID. de cea mai noua generatie cu functii de asistenta si incarcare noi. 
    Confortul si siguranta noii serii constructive sunt perfectionate prin sistemele sale de asistenta. Astfel, in modelele ID. Buzz si ID. Buzz Cargo exista ca standard sistemul local de avertizare „Car2X", care utilizeaza semnalele altor autovehicule si ale infrastructurii rutiere pentru a identifica pericolele in timp real. De asemenea standard: asistentul pentru franare de urgenta „Front Assist", iar in microbuz, asistentul pentru mentinerea benzii „Lane Assist". Prin noul software, si functii de asistenta noi sunt integrate in familia ID. : optional este disponibil sistemul „Travel Assist cu mass location data", care permite deplasarea partial automatizata pe intreaga plaja de viteze si, pentru prima data, schimbarea asistata a benzilor pe autostrada. De asemenea noua: functia memorie pentru intrarea automatizata in parcare, pe un traseu memorat anterior.
    Capacitate de incarcare de pana la 170 kW, Plug & Charge si incarcare bidirectionala.
    La nivel european, ID. Buzz si ID. Buzz Cargo sunt lansate cu o baterie de 77 kWh (capacitate energetica bruta: 82 kWh). Bateria alimenteaza cu curent un motor electric de 150 kW, care – la fel ca odinioara motorul boxer la modelul T1 – propulseaza puntea spate. Datorita bateriei integrate in profunzime in podeaua tip sandwich si propulsorul electric usor, rezulta o repartizare optima a greutatii si un centru de greutate coborat al autovehiculului. Ambii factori optimizeaza manevrabilitatea si agilitatea. Bateria litiu-ion poate fi incarcata la statii Wallbox si puncte de incarcare publice cu curent alternativ de 11 kW (CA).
    Cu o mufa CCS la o statie de incarcare rapida CC (curent continuu), capacitatea de incarcare creste pana la 170 kW; bateria fiind astfel incarcata in 30 de minute de la 5 la 80 de procente. in plus, prin cel mai recent software ID., seria constructiva va oferi in viitor si functia „Plug & Charge". Pentru aceasta, ID. Buzz se autentifica prin intermediul stecarului de incarcare la statiile de incarcare rapida CC cu standard ISO 15118, realizand astfel transferul tuturor datelor necesare cu punctul de incarcare – un plus la capitolul confort. incarcarea bidirectionala permite modelului ID. Buzz sa alimenteze reteaua casnica a clientului (Vehicle-to-Home) cu energia in surplus din baterie. Transferul de curent si comunicarea se realizeaza prin intermediul unei statii Wallbox DC BiDi speciale.
    Design emblematic: ID. Buzz este noul chip al unei mobilitati sustenabile. 
    Cadrul vizual al acestei tehnologii inovatoare este designul unic al modelului ID. Buzz. „Modelul T1 – un simbol al anilor 1950 – le-a oferit oamenilor mobilitate si libertate. Cu ID. Buzz, aducem ADN-ul modelului T1 in vremurile noastre si astfel, in era mobilitatii electrice" spune Jozef Kabaň, Director Volkswagen Design. „Modelul ID. Buzz aduce inapoi pe sosea un val de simpatie si apropierea de oameni", mai adauga designerul sef. Iar ceea ce face modelul ID. Buzz sa fie atat de unic, sunt proportiile sale. Kabaň construieste puntea spre modelul clasic: „In T1 stau practic pe puntea fata – nu exista iesire in consola in fata. tinand cont de relevanta pentru siguranta si de tehnologiile implicate, si modelul ID. Buzz are iesirea in consola foarte scurta." Designerul rezuma: „Modelul ID. Buzz este atemporal, sustenabil si totusi extrem de functional – iar asta il face unic." in plus, un element dintotdeauna specific al acestei serii constructive este partea frontala emblematica, cu capota in forma de V, intre carismaticele faruri cu leduri. si acelasi lucru se poate spune si despre vopseaua bicolora optionala.
    Interior proiectat prietenos si generos, pentru o viata in miscare
    Soferul si pasagerii modelului ID. Buzz experimenteaza noua senzatie Bulli intr-un habitaclu conceput cu generozitate. Tipic Bulli: structura este foarte clara, conceptul este bine gandit si utilizarea spatiului este optima: in ambientul relaxat, prietenos, al versiunii microbuz, cinci persoane dispun de spatiu suficient pentru calatorii si pentru bagajele lor (volum de 1.121 de litri). La rabatarea celui de-al doilea rand de scaune, volumul de incarcare creste pana la 2.205. La alegere, doua sau trei locuri in fata si un perete despartitor spre spatiul de incarcare de 3,9 m3 definesc modelul ID. Buzz Cargo. Modelul Transporter cu zero emisii poate prelua transversal doi europaleti incarcati.
    Ampatament lung, caroserie compacta, amprenta a autovehiculului exploatata la maxim. 
    Modelul ID. Buzz si modelul ID. Buzz Cargo sunt caracterizate prin ampatamentul lung, de 2.988 mm; aceasta valoare este echivalenta cu cea a modelului actual T6.1. Lungimea ambelor versiuni este de 4.712 mm. Prin ampatamentul foarte mare raportat la lungimea totala, amprenta autovehiculului este exploatata optim. Ambele versiuni ale modelului ID. Buzz au inaltimi cuprinse intre 1.937 mm si 1.938 mm, inclusiv antena de plafon, in functie de echipare. Cu cei 1.985 mm, noul model este cu 81 mm mai lat decat un T6.1. Pe de alta parte, cercul de bracare este neobisnuit de mic, de numai 11,1 metri.
    Primul microbuz cu valoarea cw a unui autoturism. 
    Deja de la primul T1, primul Bulli, designul a fost subordonat functionalitatii. Form follows function – acest motto central al constructiei de automobile este valabil si pentru designul modelului ID. Buzz. Formele clare, emblematice, sunt in contrast cu aerodinamica excelenta: ID. Buzz atinge o valoare cw de 0,285, ID. Buzz Cargo o valoare de 0,29. Acest lucru scade consumul de energie si creste autonomia.
    Made in Germany. 
    Seria constructiva ID. Buzz este produsa de catre Volkswagen Autovehicule Comerciale in fabrica principala din Hanovra. Majoritatea modulelor de propulsie electrice furnizate acolo va fi produsa de asemenea – in acest caz, de catre partea independenta a grupului, Volkswagen Group Components – in Germania, la cele mai inalte standarde calitative. Din 2022, fabrica din Hanovra a grupului face parte din cercul locatiilor inalt tehnologizate pentru productia de autovehicule complet electrice. La modul general, Volkswagen Autovehicule Comerciale a demarat un proces de transformare, pentru a putea oferi in viitor un numar tot mai mare de modele electrificate. Acolo, in Hanovra, unde odinioara se producea seria constructiva Bulli, astazi sunt create trei produse Bulli in paralel – dintre care doua electrice. Modelele ID. Buzz si ID. Buzz Cargo parasesc banda de fabricatie ca autovehicule cu zero emisii – fiind dovada unei decizii de mobilitate prin care proprietarii lor pot intampina provocarile climaterice ale timpurilor noastre.
    Vanzarile prealabile in Europa incep in luna mai, lansarea pe piata va avea loc in toamna. 
    ID. Buzz si ID. Buzz Cargo vor ajunge pe pietele din primele tari europene in toamna acestui an; demararea vanzarii prealabile este planificata deja pentru luna mai. Volkswagen of America va demara in plus, cu ID. Buzz, revenirea asa numitului Microbus in SUA si Canada.

    Vizualizari: 930