rss

Un automobil care isi schimba culoarea exterioara: BMW iX Flow cu E Ink.

  1. 16/01/2022
    Vezi toate fotografiile (3)

    Digitalizarea ofera o experienta de utilizator completa, caracterizata prin solutii individualizate si emotie in interiorul modelelor BMW actuale. My Modes permit conducatorului sa adapteze atmosfera din interior in intregime la dispozitia personala si la experienta de condus pe care si-o doreste. Odata cu prezentarea BMW iX Flow cu E Ink la CES 2022, producatorul de automobile premium din Munchen ofera perspectiva unei tehnologii viitoare care foloseste digitizarea pentru a adapta si exteriorul unui automobil la diferite situatii si dorinte individuale. Suprafata BMW iX Flow cu E Ink isi poate schimba, pentru prima data, culoarea exterioara la comanda.
    Frank Weber, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare: "In viitor, experienta digitala nu se va limita doar la afisaje. Va exista din ce in ce mai multa combinatie dintre real si virtual. Cu BMW iX Flow, aducem caroseria masinii la viata."
    Schimbarile fluide de culoare sunt posibile printr-un invelis special dezvoltat pentru caroserie, care este adaptat exact contururilor modelului Sports Activity Vehicle electric de la BMW. Atunci cand este stimulata prin semnale electrice, tehnologia electroforetica aduce la suprafata diferiti pigmenti de culoare, determinand invelisul caroseriei sa capete culoarea dorita. Adrian van Hooydonk, directorul BMW Group Design: "BMW iX Flow este un proiect avansat de cercetare si design, un exemplu excelent al gandirii de avangarda pentru care este cunoscut BMW".
    Tehnologia inovatoare E Ink deschide modalitati complet noi de schimbare a aspectului automobilului in conformitate cu preferintele estetice ale conducatorului, conditiile de mediu sau chiar cerintele functionale. Astfel, tehnologia ofera un potential fara precedent pentru personalizare in zona designului exterior. BMW iX Flow cu E Ink demonstreaza acest potential intr-o maniera impresionanta. In acest context, BMW Group se ocupa de dezvoltarea tehnologiei, astfel incat o noua forma de personalizare sa poata fi experimentata atat in exteriorul, cat si in interiorul viitoarelor automobile de productie.
    In prezent, culoarea aleasa pentru o masina este o expresie a personalitatii conducatorului. Alegerea vopselelor exterioare disponibile pentru modelele BMW actuale acopera un spectru coloristic larg, de la o exprimare extrovertita,, extravaganta sau sportiva, pana la un discret, subtil sau elegant. In fiecare an se adauga noi variante care reflecta caracteristicile fiecarui model, iar cu programul BMW Individual, extins pentru tot mai multe modele, libertatea de exprimare prin culori este tot mai mare.
    Noile tehnologii vor oferi un nivel complet nou de libertate. "Acest lucru ii ofera conducatorului libertatea de a-si exprima diferite fatete ale personalitatii sau chiar placerea de a schimba in exterior si de a redefini acest lucru de fiecare data cand se asaza in masina lui", spune Stella Clarke, seful de proiect pentru BMW iX Flow cu E Ink. "Asemanator modei sau statusurilor din social media, automobilul devine o expresie a diferitelor stari si circumstante din viata de zi cu zi."
    Cum poate fi imbunatatita eficienta datorita unei culori variabile a exteriorului
    O culoare exterioara variabila poate contribui, de asemenea, la starea de bine din interior si poate imbunatatii eficienta automobilului. Acest lucru se face tinand cont de diferitele abilitati ale culorilor deschise si inchise atunci cand vine vorba de reflectarea luminii solare si de absorbtia asociata a energiei termice. O suprafata alba reflecta mult mai multa lumina solara decat una neagra. Prin urmare, incalzirea automobilului si a habitaclului ca urmare a luminii puternice a soarelui si a temperaturilor exterioare ridicate poate fi redusa prin schimbarea exteriorului la o culoare deschisa. Pe vreme mai rece, invelisul exterior intunecat va ajuta automobilul sa absoarba considerabil mai multa caldura de la soare.
    In ambele cazuri, schimbarile selective de culoare pot contribui la reducerea cantitatii de aer de racire si incalzire necesare de la aerul conditionat al automobilului. Aceasta reduce cantitatea de energie de care are nevoie sistemului electric al automobilului si, odata cu aceasta, si consumul de combustibil sau energie electrica al automobilului. Intr-o masina electrica, schimbarea culorii in functie de vreme poate ajuta, prin urmare, si la cresterea autonomiei. In interior, tehnologia ar putea sa impiedice, de exemplu, incalzirea prea tare a plansei de bord.
    Tehnologia E Ink in sine este extrem de eficienta din punct de vedere energetic. Spre deosebire de ecrane sau proiectoare, tehnologia electroforetica nu are nevoie de absolut nici o energie pentru a mentine constanta starea de culoare aleasa. Curentul este folosit numai in timpul fazei scurte de schimbare a culorii.
    Milioane de capsule de vopsea intr-un invelis personalizat
    Colorarea electroforetica se bazeaza pe o tehnologie dezvoltata de E Ink, care este cel mai bine cunoscuta din afisajele utilizate in eReaders. Invelisul de suprafata al BMW iX Flow cu E Ink contine multe milioane de microcapsule, cu un diametru echivalent cu grosimea firului de par uman. Fiecare dintre aceste microcapsule contine pigmenti albi incarcati negativ si pigmenti negri incarcati pozitiv. In functie de setarea aleasa, stimularea prin intermediul unui camp electric face ca pigmentii albi sau negri sa se adune la suprafata microcapsulei, dand caroseriei nuanta dorita.
    Obtinerea acestui efect asupra caroseriei unui automobil implica aplicarea multor segmente ePaper montate cu precizie. Procesele de proiectare generative sunt implementate pentru a se asigura ca segmentele reflecta contururile caracteristice ale automobilului si variatiile rezultate ale luminii si umbrelor. Algoritmii de proiectare generativa permit capacitatea de formare si flexibilitatea necesare pentru a adapta ePaper exact la liniile de design ale automobilului.
    Tehnologiile de taiere cu laser garanteaza o precizie ridicata in generarea fiecarui segment. Dupa ce segmentele sunt aplicate si sursa de alimentare pentru stimularea campului electric este conectata, intreaga caroserie este incalzita si sigilata pentru a garanta reproducerea optima si uniforma a culorii la fiecare schimbare de culoare.

    Vizualizari: 434
    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 5.650 EUR, An: 2011, Kilometri: 210.000 detalii »

    Citroën C3 PICASSO

    Citroën C3 PICASSO

    Pret: 5.500 EUR, An: 2012, Kilometri: 179.500 detalii »

    Toate anunturile »