© 2025 Auto.ro
		
		Parlamentul European planuieste sa introduca o noua reglementare legislativa prin care sa reduca viteza maxima in oras de la 50 km/h la 30 km/h. Proiectul de lege are drept scop micsorarea numarului de decese in randul pietonilor.
Masura votata de europarlamentari, care vizeaza stabilirea unei noi viteze maxime de 30 km/h, va fi implementata treptat in toate statele membre UE. In acest mod, decesele in randul pietonilor vor scadea de la 35.000 pe an la mai putin de 18.000 pana in anul 2020, sustin demnitarii UE.
In plus, Uniunea Europeana va interzice soferilor incepatori si celor de vehicule comerciale consumul de alcool inainte de a se urca la volan, indiferent de cantitate.
Dupa aprobarea noului proiect de lege, conducatorii auto nu vor mai putea sa depaseasca 30 km/h atunci cand circula in mediul urban, chiar daca este vorba de pe o sosea cu o singura banda pe sens si fara pista de biciclisti pe carosabil. Mai mult decat atat, soferii de masini comerciale nu vor mai putea consuma nici macar un gram de bautura alcoolica. Pentru a stopa acest obicei, masina va fi dotata cu un dispozitiv electronic denumit  "alcoolock", care nu va permite pornirea motorului, daca sunt depistate urme de alcool.
Aceeasi masura se va aplica si conducatorilor auto care au mai putin de doi ani de experienta la volan.Totusi, acestia nu vor avea aparate de testare a alcoolemiei in autoturismele personale.
O alta prevedere face referire la innoirea permisului care, potrivit europarlamentarilor, nu va mai fi o simpla formalitate. Conducatorii auto vor primi un nou permis numai dupa ce vor trece pragul cabinetelor medicale pentru a le fi testata vederea.
Propunerile Uniunii nu se opresc aici. Dupa ce proiectul de lege va fi aprobat, fiecare sosea va beneficia de bariere duble, care vor opri masinile care parasesc carosabilul in urma unui accident.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania