rss

Trei propulsii noi pentru Smart Fortwo

  1. 10/07/2007
  2. Tags: Fortwo, Smart
    Vezi toate fotografiile (1)
    Deocamdata aflate in faze de concept, cele trei motorizari noi – una complet electrica, una de tip hibird (benzina/electric sau diesel/electric) si o asa numita “micro hibrid” (motor pe benzina echipat cu sistem start/stop) propuse pentru cel mai mic automobil de la DaimlerChrysler ar putea ajunge destul de repede in serie, desi germanii au declarat ca, deocamdata, doar ultima este data ca sigura pe piata.

    Sa le luam insa pe rand…

    Fortwo Hybrid, a doua propulsie alternativa propusa de catre cei din Stuttgart, nu este la fel de perfect ecologica, dar se apropie totusi destul de mult de cea electrica si este mai probabil ca ea sa intre mai repede in productia de serie.

    Sistemul are la baza un agregat cu combustie interna cu o putere de 45 CP combinat cu un motor electric de 27 CP, ce pot functiona impreuna sau independent unul de celalalt.

    Disponibil atat pentru motorul pe benzina, cat si pentru cel diesel, sistemul reduce consumul acestora cu circa 12% gratie posibilitatii de a merge in exclusivitate pe spinarea propulsorului electric la viteze mici.

    Spre exemplu, in combinatia diesel/electric, Smart Fortwo are nevoie de doar 2,9 /100 km in medie, fata de cei 3,3 litri necesari modelului ce foloseste in exclusivitate motorul pe motorina; in plus, propulsorul electric asigura un boost de cuplu si putere pe parcursul acceleratiilor, astfel incat hibridul ajunge la 100 km/h cu patru secunde mai repede decat dieselul (15,8 secunde in loc de 19,8 secunde).

    Cat despre emisia de noxe, UE poate incepe aplauzele: Smart Fortwo Hybrid ar putea fi unul dintre cele mai ecologice modele din lume, cu o emisie de doar 77g de CO2/km.

    In sfarsit, ultimul din acest adevarat tur de forta dedicat de DaimlerChrysler Mamei Natura este Fortwo micro hybrid, o titulatura pretenioasa pentru un sistem relativ simplu: motorul pe benzina de un litru si 71 CP este combinat cu un sistem start-stop, ce opreste si porneste automat motorul ori de cate ori masina este oprita in trafic.

    Ajutat si de o recalibrare a rapoartelor din cutia de viteza, Fortwo micro hybrid ar trebui sa obtina, conform calculelor germanilor, un consum mediu de 4,3l/100 km, cu 0,4l/100 km (sau 8%) mai mic decat al modelului clasic pe benzina si sa emita doar 103 grame de CO2 pe km – cu 17 mai putine decat cota specificata in ultima directiva a Uniunii Europene cu privire la poluare.

    Acesta va fi de altfel si prima propulsie din cele trei care va intra in productia de serie, eveniment ce se va consuma chiar la finalul acestui an.
    Vizualizari: 900