© 2025 Auto.ro
Dupa o dominatie de 77 de ani, General Motors a pierdut pozitia de cel mai mare constructor auto la nivel mondial, dupa ce a vandut anul trecut 8,35 milioane de masini, comparativ cu 8,97 milioane de unitati comercializate de noul lider Toyota.
In 2007, GM a vandut 9,369 milioane masini, iar Toyota 9,366 milioane unitati, insa rezultatele grupului american au inclus si unitatile livrate de o companie mixta din China, la care GM are o participatie minoritara.
General Motors se confrunta cu probleme financiare majore si a semnat un acord cu statul american pentru un credit de 13,4 miliarde de dolari pentru a evita intrarea in faliment.
GM si Toyota au minimalizat importanta schimbarii liderului pietei mondiale.
"Cota (de piata, n.r.) nu plateste intotdeauna facturile", a spus Don Esmond, vicepresedinte al diviziei din SUA a Toyota.
Totodata, piata auto din SUA ar putea inregistra o noua scadere in 2009, sub pragul de zece milioane de masini, comparativ cu 10,3 milioane anul trecut, a declarat Mike DiGiovanni, analist pentru piata auto.
Grupul auto american a anuntat ca a primit cele 5,4 miliarde dolari din partea guvernului american, in cadrul unui fond guvernamental de urgenta, destinat ajutorarii companiei ce intampina dificultati financiare
Compania ceruse, ieri, autoritatilor din SUA, sa deblocheze rapid a doua transa, in caz contrar urmand sa intre in criza de lichiditati.
Sursa: Bloombiz
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania