rss

Totul despre Audi S5

  1. 25/02/2007
  2. Tags: Audi S5
    Vezi toate fotografiile (2)
    Probabil ca de la aparitia primelor fotografii oficiale l-ati puricat pe A5 pe toate partile si poate ca unii dintre voi s-au gandit deja ce loc va ocupa in garaj.

    Nu va grabiti insa sa luati decizia, fiindca auto.ro revine cu informatii detaliate despre geamanul cel “rau” al coupe-ului Audi: S5

    Asadar, la ora aceasta, stiti deja ce inseamna A5: o caroserie extrem de eleganta, inspirata de un concept care la vremea sa a ocupat peretii dormitoarelor din intreaga lume (celebrul Nuvolari), un interior tipic Audi (perfect asamblat, luxos si confortabil), un program extins de customizare a habitaclului si o platforma tehnica modulara nou-nouta, cu suspensii independente fata/spate cu componente din aluminiu.

    In plus, mai stiti ca acesta este este o masina ce are un potentialul real al unui terminator de BMW-uri: motoarele puternice (ok, poate  nu dieselul de 2,7 litri, dar „benzinarul” FSI de 3,2 litri FSI are 265 CP pentru un 0-100 km/h in 6,1 secunde si 250 km/h viteza maxima, in timp ce dieselul de trei litri, impins la 240 CP si 500 Nm, este chiar mai rapid – 5,9 secunde, respectiv 250 km/h) sunt pozititionate astfel incat masele sa fie distribuite optim intre fata si spate, cutiile de viteze multitronic promit noi standarde in materie de raspuns si finete la schimbare, iar despre directie se spune ca ne va lasa masca cand ii vom constata precizia si feelingul.

    Ceea ce nu stiti insa este ca toate acestea se pot duce la un alt nivel in momentul in care litera „A” este inlocuita de „S”. Nu pare mare lucru (si pentru cel care le monteaza chiar nu e), dar, credeti-ne, S5 este din alta liga.

    Acesta este bolidul care il va intoarce pe fata si pe dos pe iminentul BMW M3, astfel incat metamorfoza suprema a lui A5, RS5, sa aiba un meci mai mult decat lejer in compania bavarezului.

    Asta nu inseamna insa ca S5 este carne de tun: ca si RS5, are sub capota un V8 cu tehnologie FSI si o transmisie integrala quattro, ce transmite 60% din cuplu rotilor din spate.

    Diferenta se va face cand va fi vorba de putere, S5 fiind, evident, ceva mai „moale”. In acest caz, „moale” inseamna 354 CP si 440 Nm, atinsi la doar 3.500 rpm, ce catapulteaza coupe-ul de 4,63 m lungime pana la 100 km/h in doar 5,1 secunde.

    Inginerii Audi declara insa ca nu neaparat forta propulsorului te va incanta, ci modul in care o transmite: spontan, continuu si pe o plaja generoasa de turatii. De asemenea, un S5 se va simti mai rigid peste denivelari gratie unui tuning sportiv al suspensiei ce va pune la mare pret stabilitatea pe viraje, dar si mai aprig pe perioada de franare, multumita unor frane dimensionate corespunzator hergheliei puse la dispozitie.

    Un S5 va fi usor de recunoscut chiar si intr-un ambuteiaj serios: embleme specifice peste tot, grila de radiator cu insertii verticale cromate, prize de aer mai generos dimensionate, patru evacuari in spate si nelipsitele jante de mari dimensiuni, in acest caz de 18 inch.

    Insa daca vrei sa impresionezi cu adevarat pe cineva, invita-l in interiorul cu scaune si volan sport, dominat de nelipsitele insertii din aluminiu. Vei fi eroul cartierului chiar inainte de a da prima tura...
    Vizualizari: 1457