rss

Testarea noului Porsche Taycan a intrat in etapa finala

  1. 01/04/2019
    Vezi toate fotografiile (4)

    Prima masina sport electrica Porsche, Taycan, este, in prezent, in faza finala a testelor, inainte de a intra in productia de serie.
    In Scandinavia, la doar cativa kilometri distanta de Cercul Arctic, modelul isi dovedeste potentialul in ceea ce priveste dinamica de condus pe zapada si gheata. In acelasi timp, inginerii Porsche profita de vara din emisfera sudica. In Africa de Sud, ei efectueaza teste de performanta, precum si ajustari finale in materie de performanta si reproductibilitate. In Dubai, se efectueaza curse de anduranta la temperaturi inalte si se testeaza incarcarea bateriilor in conditii extreme. Temperaturile, in cele 30 de tari din intreaga lume in care se desfasoara aceste teste complexe, variaza de la minus 35 pana la plus 50 de grade Celsius.
    "Dupa simularile pe computer si testele de atelier de la inceputul anului, am ajuns deja in faza finala a acestui program de testare exigent", subliniaza vicepresedintele liniei de model, Stefan Weckbach. "Inainte ca Taycan sa fie lansat pe piata la sfârsitul anului, vom fi parcurs aproximativ 6 milioane de kilometri pe tot globul. Suntem deja foarte multumiti de starea actuala a vehiculelor. Taycan va fi un adevarat Porsche."
    La Porsche, masinile electrice trebuie sa treaca prin acelasi program riguros de testare ca si masinile sport cu motoare cu combustie. Mai mult decat performante superioare, acestea trebuie sa demonstreze ca sunt absolut pregatite pentru utilizarea zilnica in orice conditii climatice. Functiile deosebit de solicitante, cum ar fi incarcarea acumulatorului sau controlul temperaturii sistemului de propulsie si a interiorului in conditii extreme, sunt aspecte suplimentare, specifice modelelor electrice. Alte obiective tipice ale testelor Porsche includ performanta pe circuit, accelerari multiple, precum si solicitari specifice utilizarii de zi cu zi.
    Cele mai importante etape din faza de testare a Taycan:
    ●    Distanta totala parcursa: Aproximativ sase milioane de kilometri, dintre care doua milioane au fost rulati in conditii de anduranta
    ●    Tari: 30 in total, inclusiv SUA, China, Emiratele Arabe Unite (EAU) si Finlanda
    ●    Temperaturi: De la minus 35 la plus 50 grade Celsius
    ●    Umiditatea aerului: De la 20% la 100%
    ●    Altitudinea: De la 85 de metri sub nivelul marii la peste 3000 de metri deasupra nivelului marii
    ●    Cicluri de incarcare: Peste 100.000, folosind diferite tehnologii de incarcare de pe tot globul
    ●    Echipa: Aproximativ 1.000 de soferi de test, tehnicieni si ingineri
    Pilotare virtuala prin "Iadul verde"
    Expertii care au efectuat testele au putut sa se bazeze pe constatarile din etapa de testare digitala folosind prototipuri digitale. Intregul proces de proiectare a unui nou model se realizeaza cu ajutorul computerelor - atat proiectarea caroseriei, propulsiei, sasiului si electronicii, cat si a vehiculului in integralitatea sa - pentru a simula modul in care acestea lucreaza impreuna. In total, prototipurile virtuale ale Taycan au „parcurs” mai mult de zece milioane de kilometri.
    Acest lucru a insemnat ca inginerii de dezvoltare au inceput sa conduca un Taycan pe Nurburgring Nordschleife pe simulator de la un stadiu incipient, astfel incat sa poata testa si evalua performanta pe circuit. Pe parcursul acestui proces, ei s-au concentrat asupra managementului energiei electrice, care joaca un rol important in atingerea unui timp de sub 8 minute pe distanta de 20,6 kilometri a unei ture pe Nordschleife.
    Deja peste 20.000 de potentiali cumparatori
    Porsche Taycan va fi lansat in septembrie si va fi disponibil pe piata la sfarsitul anului. Pe tot globul, exista deja peste 20.000 de potentiali cumparatori. Clientii doritori s-au inscris in programul de pre-comanda si au facut o plata in avans.
    Taycan accelereaza de la zero la 100 km/h intr-un timp semnificativ mai scurt de 3,5 secunde. Autonomia modelului este de 500 km (conform NEDC). Arhitectura 800-V a vehiculului garanteaza ca bateria litiu-ion poate fi reincarcata in doar patru minute, oferind suficienta energie pentru a conduce 100 de kilometri (conform NEDC).

    Vizualizari: 1508
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »