Curand, taxele percepute pentru imbacsirea atmosferei vor ustura mai rau ca niciodata si aici in Europa, iar daca mai punem la socoteala si pretul in continua crestre la produsele derivate din exploatarea petrolului, vom constata ca orice oferta, mai mult sau mai putin ecologica, aparuta pe piata este absolut binevenita.
In atari conditii, se poate spune ca lui
Tesla Roadster i se poate intinde linistit covorul rosu, date fiind performantele dinamice uluitoare pe care le afiseaza in conditiile in care zgomotul produs de
motor seamana destul de mult cu cel al unui mixer.
Arata bine, atinge "suta" in numai patru secunde si, cel mai important lucru, are zero
emisii poluante, insa exista si un neajuns destul de mare: la cei aproape 100.000 de euro cu care se va cere platita,
Tesla Roadster nu va trezi intersul decat unei categorii destul de restranse de clienti (oricum, americanii au programat o prima transa de numai 250 de unitati).
Primii care vor fi invitati sa renunte la
decapotabilele premium cu motoare puternice, dar extrem de gurmande sunt germanii, francezii, olandezii, norvegienii si danezii, ultimii locuitori ai unei tari care deja este pe cale sa implementeze o retea electrica speciala de alimentare a acestor masini, proiect realizat impreuna cu cei de la
Renault.
Cei mai "loviti de soarta" par a fi englezii,
Tesla neproducand inca o versiune cu volan pe dreapta in conditiile in care, in mod ironic, modelul lor are la baza platforma tehnica a lui
Lotus Elise si mare parte din procesul de asamblare are loc la fabrica
Lotus din
Hethel, Marea Britanie.
Oricum, cu sau fara ei, succesul lui
Tesla in Europa pare a avea aroma unui pariu sigur, cel mai de temut adversar al sau,
Venturi Fetish, avand o autonomie si o viteza de varf mai mici, o acceleratie mai slaba si un pret de aproape trei ori mai mare.
Pentru galerie foto completa
click aici.