Tata Nano: benzina, diesel si hibrid
- 28/07/2008
-
Tags:
Fev
Vezi toate fotografiile (1)
Cea mai ieftina masina din lume,
Tata Nano, va fi oferita si cu
motorizare diesel. Este vorba despre un propulsor de 800 cmc dezvoltat de compania indiana impreuna cu producatorul german de
trenuri de rulare FEV, iar surse din industrie sustin ca motorul va beneficia de
sisteme de injectie Bosch.
FEV este o companie independenta cu sediul in Aachen, Germania, care cerceteaza si dezvolta trenuri de rulare pentru
industria auto. Colaborarea germanilor cu producatorii
auto indieni este mai veche,
Mahindra beneficiind de tehnologiile
FEV pentru
automobilul hibrid Scorpio, releva editia on-line a publicatiei India Times, citata de Mediafax.
Initial,
Tata Motors anuntase ca micutul
Nano va fi dotat doar cu un
motor pe benzina de 623 cmc, cuplat la o
cutie de viteze cu patru rapoarte. Recent, insa, oficialii asiatici au lasat sa se inteleaga ca
Nano va fi disponibil atat cu
motorizare diesel, cat si
hibrid!
Comercializarea lui
Tata Nano va incepe in India in ultimul trimestru al acestui an, pretul de pornire fiind de 2.500 de dolari. In decurs de patru ani, pe piata din Europa va fi lansata o alternativa imbunatatita a versiunii indiene. Aceasta ar urma sa respecte
normele de poluare Euro5 si legislatia europeana in ceea ce priveste protectia pasagerilor in caz de impact. Alte piete pe care
Tata Nano ar urma sa isi faca debutul in urmatorii ani sunt Africa, America Latina si Asia de Sud-Est.