Tata e cel mai aproape de Jaguar si Land Rover!
- 24/11/2007
Concernul indian a facut un pas important in cursa de achizite a celor doua marci britanice de prestigiu dupa ce a castigat votul de incredere al sindicatelor, insa aceasta este privita doar ca o victorie de moral, parerea uniunii muncitorilor neatarnand in nici un fel in decizia finala a patronului Ford.
Totusi, dat fiind faptul ca nici unul din competitori nu s-a desprins in vreun fel sau altul cu o oferta deosebita (sau manifestand macar un interes vecin cu disperarea), este posibil ca, in final, parerea membrilor sindicali sa atarne suficient in balanta decizionala pentru ca asiaticii sa puna mana pe Jaguar si Land Rover.
Interesant este insa faptul ca sindicatele inca il privesc pe Ford drept cea mai buna solutie pentru rezolvarea problemelor lor, in ciuda faptului ca
situatia financiara a celor doua (si mai ales a lui Jaguar) nu este tocmai roza.
Ele s-au intalnit deja cu inca doi rivali ai lui
Tata,
One Equity Partners (o divizie a lui
J.P. Morgan Chase) si
Mahindra & Mahindra Ltd. (un alt producator indian), insa Tata le-a cucerit inimile dupa ce reprezentantii indieni i-a asigurat pe britanici ca nu au de gand sa mute productia in India sau sa foloseasca muncitori din aceasta tara; totodata, actualii managerii ai ambelor companii ar urma sa-si pastreze pozitiile.
Indiferent insa cine va castiga ceea ce pare a fi operatiunea de vanzare a anului, este cat se poate de clar ca Ford nu are cum sa obtina nici pe departe o suma apropiata de cea platita pe ambele companii cu multi ani in urma (Jaguar a intrat in concernul Ford in 1989, iar Land Rover in 2000), care depaseste
5 miliarde de $.